Фернандо Алонсо преподписа с Астън Мартин. Отборът от Силвърстоун съобщи новината с едно изречение.
„Тук съм, за да остана“.
Фернандо Алонсо
Това бе цялото съобщение от страна на тима.
С това спекулациите относно бъдещето на Фернандо Алонсо прекъсват. Двукратният световен шампион избра да продължи да работи с отбора на Астън Мартин, в който дойде миналата година. Той се върна във Формула 1 с Алпин/Рено. Когато договорът му бе към края си обаче, не получи контракт с желаната от него дължина. Съобщението на Себастиан Фетел, че се оттегля от активна спортна дейност в края на сезон 2022 му даде възможност да се види с Лорънс Строл. Самият Алонсо каза, че двамата са се разбрали за 10 минути.
Belief. pic.twitter.com/CR9doU2JTN
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) April 11, 2024
По-рано днес се появи информация, че Алонсо има ултиматум от Ред Бул да приеме или не офертата им. Твърдеше се, че двукратният световен шампион харесвал предложението, но не искал Макс Верстапен да му е съотборник. Новината от Астън Мартин приключва слуховете за това какво ще прави Алонсо по-нататък.
„Осигуряването бъдещето на Фернандо с отбора в дългосрочен план е фантастична новина“, отбеляза впоследствие Майк Крак
„През последните 18 месеца изградихме силна работна връзка. Споделяме една и съща решимост проектът ни да успее. През последните няколко месеца поддържахме постоянен диалог. Фернандо удържа на думата си: когато реши, че иска да продължи да се състезава, говори първо с нас. Той демонстрира, че вярва в нас. Ние вярваме в него.“
„Фернандо иска да успее. Кара по-добре от всякога. Формата му е по-добра от всякога и е напълно отдаден на това да превърне Астън Мартин в конкурентоспособна сила. Това дългогодишно споразумение ще ни отведе и до 2026 г., когато започваме партньорството си за задвижващи системи с Хонда. Нямам търпение да създадем още невероятни спомени и да постигнем още успехи заедно.“
Предстоящата работа на Алонсо с Хонда е особено интересна. Отношенията между испанеца и японския производител се влошиха неимоверно, когато той, възмутен от тяхната задвижваща система, се развика на Сузука, че това е „GP2 engine“. Хонда имаше сериозни затруднения при връщането си във Формула 1 с агрегатите. Сътрудничеството на компанията с Макларън така и не се получи. След това японският производител започна да работи с Алфа Таури преди да стане доставчик на Ред Бул. С тима от Милтън Кийнс се върна и към успехите в F1.
The story continues. pic.twitter.com/DEtb4R2zxO
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) April 11, 2024