Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алонсо, Ръсел, Норис очакват трудни изпреварвания: Всяко мръдване е стъпване на хлъзгавата...

Алонсо, Ръсел, Норис очакват трудни изпреварвания: Всяко мръдване е стъпване на хлъзгавата част и загуба на сцепление

1806
0
Фернандо Алонсо, Гран при на Маями, Маями
снимка: Пирели

Фернандо Алонсо одобри новата настилка на пистата в Маями, но сподели, че изпреварванията на трасето може да се окажат сложни. Причината е, че състезателната траектория е само една.

„Петъкът премина рутинно за нас след различния формат в Баку. Имахме повече време на писта, за да проучваме поведението на гумите и колата, въпреки че имаше прекъсвания на тренировките. Квалификацията е важна, но ние по принцип сме по-силни в неделя. Така че да видим какво можем да постигнем“, сподели испанецът.

„Дотук мога да кажа, че новата настилка изглежда е по-добра, но ние на практика чистехме състезателната траектория през първия ден. Всяко мръдване настрани е стъпване на хлъзгавата част и това може да направи изпреварванията трудни“, коментира още Алонсо

Съотборникът му в Астън Мартин Ланс Строл получи две глоби за превишена скорост в питлейна по време на петъчните тренировки. Той обаче бе доволен, тъй като бе извлякъл максимума от двете сесии.

„Накрая бяхме наясно как промените по пистата се отразяват на управлението при нас. Знаем, че ще е страшно горещо. Температурата на трасето може да се окаже най-високата за целия сезон, тоест износването на гумите ще е сериозен фактор. Ще трябва да го наблюдаваме през целия уикенд“, обясни Строл.

„Но усещането в колата бе добро. Направихме някои промени след първата тренировка, които подобриха представянето. Чувствам се позитивно настроен“, допълни канадецът.

Мнението на Алонсо, че изпреварванията в Маями вероятно ще са трудни, се споделя и от други пилоти

„Пистата е преасфалтирана, но усещането все още не е като за различно трасе. Освен това не можеш да си позволиш да мръднеш дори от траекторията, защото директно губиш сцепление. Мисля, че надпреварата може да се окаже наистина трудна, защото не може да си позволиш да излизаш от състезателната линия. Това се видя при няколко души – при мен включително. Едно колело да стъпи извън траекторията и губиш всякакво сцепление“, каза Джордж Ръсел от Мерцедес.

„Има само една траектория и извън нея е много мръсно. Съответно сцеплението е изключително ниско. В общи линии това и стана. Натиснах прекалено, изтървах задната част, опитах да коригирам, но нямаше нужното сцепление, за да завие колата и това беше“, бе обяснението на Шарл Льоклер (Ферари) за инцидента му във втората петъчна тренировка.

Според Ландо Норис новият асфалт е по-добър в сравнение с миналогодишния, тъй като не се троши. Сред коментарите за настилката по време на първия състезателен уикенд в Маями, който бе през 2022 г., бе този на Алонсо, който тогава каза, че тя „не отговаря на стандартите на F1“.

„Сцеплението обаче все още е доста ниско“, каза сега Норис

„Подобрява се постепенно. Просто не е било карано на този асфалт досега. От сутринта до втората тренировка подобрението бе може би няколко секунди. Единственият проблем е, че малко отклонение от траекторията означава, че вероятно отиваш в стената или нещо подобно. Това ще направи състезанието в неделя особено сложно.“

Люис Хамилтън отбеляза, че високите температури на пистата плюс пързалянето водят до сериозно прегряване на гумите. Макс Верстапен също посочи, че извън състезателната траектория е страшно хлъзгаво.