Фернандо Алонсо бе най-бърз във втората свободна тренировка през уикенда за Гран при на Австралия, в която обаче валя. Пилотът на Астън Мартин заключи в края на подготвителния ден в Мелбърн, че има още работа за утре.
„В първата тренировка се съсредоточихме върху изпитания на някои компоненти. Следобед имаше дъжд. Тепърва трябва да научим някои неща за гумите и темпото на колата в дълга серия, защото днес нямаше много време за това“, обясни Алонсо
„Засега колата се държи добре. Прогнозата за утре е да е сухо. Добре дошло за нас, като се има предвид, че предходните две надпревари бяха в такива условия“, каза още двукратният световен шампион.
Ланс Строл също тества нови компоненти в сухата тренировка. Канадският пилот каза, че се е чувствал добре в колата.
Междувременно ФИА изпълни намерението си и направи уточнение на правилото, по което Алонсо бе наказан с 10 секунди след финала на Гран при на Саудитска Арабия. От Астън Мартин обжалваха и представиха видео записи, които бяха приети от стюардите като нови доказателства по случая. Ставаше дума за докосване от повдигащ крик – в предната или задна част на болиди. Досега правилото гласеше, че е забранена работата по колата при изтърпяване на наказание по време на питстоп.
В уточнението се казва, че „физическото докосване на колата с ръка, инструменти или оборудване (включително преден и заден крик) по време на изтърпяване на наказание в пита ще се счита за работа по болида“. Това означава, че е забранено каквото и който и да е да докосва автомобила, докато не изтече съответната санкция
Посочено е, че е разрешено използването на вентилатори, стига да не докосват колата. Позволява се и изтърпяването на повече от едно наказание при еднократно спиране в бокса.
ФИА обмисля и други промени за неясни дефиниции в правилата. Сред тях са и късните разглеждания при стюардите. Наказанието на Алонсо бе наложено след финала и бе за спиране в пита, случило се много по-рано.
Nothing compares to #F1 in the wet. 😍
Here are some of our Friday favourites…#AusGP pic.twitter.com/ZCzj4U2Rwf
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) March 31, 2023