Фернандо Алонсо коментира първия си тест с Астън Мартин. Испанецът направи общо 97 обиколки с автомобила AMR22 по време на тестовете след финала на сезон 2022 в F1. Съвсем очаквано, колата на испанеца нямаше абсолютни никакви спонсорски лога. Причината за това бе договорът на Алонсо с Алпин, който изтича на 31 декември.
Двукратният световен шампион все пак участва в изпитанията на пистата Яс Марина след като постигна договорка с френския екип. Заедно с него на трасето бе новият му съотборник Ланс Строл, както и новият шампион в F2 Фелипе Другович. Бразилецът е тестови и резервен състезател на Астън Мартин, заедно със световния шампион във Формула Е Щофел Вандоорн.
Алонсо нямаше търпение да приключи престоя си в Алпин. Испанският ветеран бе крайно разочарован от надеждността на мотора на Рено. Той вярва, че е загубил огромен брой точки заради отпадания по технически причини. Веднага след края на Гран при на Абу Даби, Алонсо веднага си събра нещата и се отправи към гаража на Астън Мартин.
Испанецът отваря поредна нова глава в дългогодишната си кариера във Формула 1. 41-годишният състезател преминава в поредния отбор на стартовата решетка и ще започне 20-тия си сезон в най-високото ниво на моторните спортове. До момента Алонсо е карал за отборите на Минарди, Рено, Макларън, Ферари и Алпин. От следващата година двукратният световен шампион ще е част от Астън Мартин.
Опитният испанец бе много впечатлен от работата на болида на Астън Мартин както и задвижващата система на Мерцедес. Той също така се гордее, че ще кара за емблематичната британска марка.
„За мен е чест да карам за емблематична марка като Астън Мартин. Толкова много очаквах този ден. Честно казано това беше много приятно преживяване и много специален ден, в който за първи път се качих в автомобила, свикнах с отбора и автомобила, срещнах се с всички механици и инженери. Също така опитах да запомня толкова много нови имена за кратко време“, сподели Алонсо.
„Не бях никак изненадан, че автомобилът се държеше добре. Направих 97 обиколки без никакви проблеми. Имаше много неща, които можехме да вземем от този ден. Например седалката не беше идеална, защото изпитвам болки на различни места. Трябва да вземе нови мерки когато имаме малко повече време.“
„Също така контролите на волана силата на звука на радиото не бяха идеални. Всички тези малки неща трябва да се усъвършенстват възможно най-скоро. Винаги е важно да ги отстраните възможно най-скоро, за да можете да се съсредоточите изцяло върху автомобила“, добави пилотът на Астън Мартин.
„Трябва да работим усилено тази зима и да прекараме много часове в симулатора, за да научим всички контроли и процедури на волана. Те са много различни в сравнение с това, с което съм свикнал. Трябва да ги практикувам, докато станат автоматични и влязат в главата и в пръстите ми. Когато пристигна в Бахрейн искам да съм готов на 100 %.“
„Автомобилът за следващата година ще бъде много различен от този, така че всяка обратна връзка, която получаваме от този автомобил, не е от толкова голямо значение. Видях някои различни философии по отношение на настройката на автомобила, развитието на автомобила, както и управлението на задвижващия агрегат. Има много неща, от които получавате първоначална обратна връзка. Затова ще трябва да седнем и да се опитаме да извлечем най-доброто от всичко.“
„Определено се усеща енергията в отбора и мотивацията на всички. Нямам търпение за следващата година, след като усетих толкова специална атмосфера в гаража на Астън Мартин“, допълни Фернандо Алонсо.
Hola !! 🤗 https://t.co/HFMQIm3QSS
— Fernando Alonso (@alo_oficial) November 22, 2022