Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алонсо: Защо се дават точки за нещо, което не е състезание? Зак...

Алонсо: Защо се дават точки за нещо, което не е състезание? Зак Браун и Гари Андерсън: Правилата да се преразгледат

3362
0
Фернандо Алонсо
Фернандо Алонсо; снимка: Алпин

Фернандо Алонсо се присъедини към колегите си пилоти във Формула 1, които заявиха, че решението да не се провежда нормална Гран при на Белгия в неделя е било правилно, но не бе никак доволен от присъждането на точки. Рейс контролът даде половината актив на класираните в топ 10, а цялата колона бе в реда, в който състезателите се класираха в квалификацията.

„Натъжен съм, защото смятам, че зрителите бяха невероятни през целия уикенд. Времето бе лошо, но те ни подкрепяха непрекъснато. Страхотно е, че феновете се завърнаха след пандемията. Не заслужаваха такова време. То не се случи по нечия вина, но не можехме да караме. Единственото, с което не съм съгласен, бе, че направихме два тура, а се дадоха точки. Защото не се състезавахме. Много от нас нямаше как да се борят. Аз съм 11-ти (на грида), нямаше един тур, в който да се пробвам да взема поне точка, така че това е шокиращо (решение). Но е тяхно решение.“

„Нямаше вариант, при който да се състезаваме. Можеше само да се спре всичко с червен флаг или да се кара зад сейфти кара, което се и случи. Защо тогава се дават точки за нещо, което не е състезание?“, попита Алонсо

„Три обиколки бяха направени единствено с цел да се раздадат точки, защото условията изобщо не се промениха. Това със сигурност бе странно.“


Зак Браун от Макларън призова за преразглеждане на правилата за подобни ситуации.

„Искахме да се състезаваме, пилотите искаха да карат и разбира се, феновете искаха да гледат състезание, а не наблюдавахте това. ФИА стори всичко възможно да се състои надпревара. Те не могат да контролират времето. Трябва да поставят на първо място безопасността на пилотите, а в тези условия те не можеше да се състезават.“

„Правилата постановяват, че няколко обиколки могат да бъдат наречени състезание. Според мен това трябва да се преразгледа. Не мисля, че някой би претендирал, че времето позволяваше надпревара. Но на спорта му е необходимо по-добро решение. В такава ситуация изходът не би трябвало да е решен от три тура зад кола за сигурност“, обясни Зак Браун

Главният изпълнителен директор на Макларън Рейсинг повтори, че правилата би трябвало да се променят за подобни ситуации.

„Да си вземем поука и да помислим какво бихме могли да направим в бъдеще, така че да има старт – дали на следващия ден, дали да се върнем. Нещата са доста сложни с програмата, но не мисля, че е правилно да наричаме случилото се състезание. Ще работим по въпроса, за да не се става пак“, допълни Браун.

Гари Андерсън пък припомни в коментара си за the-race.com Гран при на Бразилия от 2003 г., която се проведе в подобни на вчерашните условия на Спа. Пороен дъжд тогава също повлия на надпреварата, но такава все пак имаше, макар и не пълна дистанция.

„В онзи ден на Интерлагос отборите, пилотите и хилядите по трибуните получиха онова, за което бяха дошли. На Спа всички бяха объркани какво става и изходът не е добър за Формула 1. ФИА показа сравнителна липса на опит в подобни променливи условия“, посочи Андерсън

„Никой не натиска за сигурността повече от мен и напълно разбирам всички решения в името на намаляването на риска. Но ако следваме тази линия, би трябвало изобщо да спрем състезанията на дъжд. Необходимо е правилата внимателно да бъдат разгледани след всичко станало. Да се постанови ясно какво се случва в такива условия. Фокусът изглежда бе върху това технически да се изпълнят изискванията за състезание. Тоест две обиколки зад сейфти кар, червен флаг и половината точки. Това едва ли е победа, независимо колко брилянтен бе Макс Верстапен в спечелването на полпозишъна. Така просто се изпълняваха условия по договорите с организаторите и телевизионните компании. Ако беше сериозен опит за състезание, щяха още малко да покарат зад колата за сигурност.“

Според бившия технически директор на Джордан цялата процедура по спиране на часовника, заобикалянето на правилото за продължителност на състезание и последвалите действия бяха прекалено сложни за обясняване на хората. Той посочи също така, че не е практично отлагането на старта за понеделник.

„Много хора са необходими, за да се случи една надпревара и в този момент те просто не на са линия. Съчувствам на ФИА и Майкъл Маси за ситуацията, в която се оказаха.“

„Но в крайна сметка трябва да се намери начин да има състезание и там отговорността е на пилотите. Единственият вариант да няма нищо е ако водата е толкова дълбока, че колата просто „плава“ отгоре й.“

„И преди съм казвал, че такива неща не трябва да се правят от рейс контрола. Вместо това трябва да зависят от опитни, топ пилоти – да речем, световните шампиони. Тоест ако Люис Хамилтън, Себастиан Фетел, Фернандо Алонсо и Кими Райконен кажат, че ситуацията е ОК, аз съм съгласен. Формула 1 трябва да си вземе поука. Време е правилата да се изчистят, рейс контролът да е наясно с тях, а феновете на пистата и у дома да гледат състезание и да разбират какво става.“

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter.