Алпин няма да допусне повторение на случилото се с Пиер Гасли в Барселона. Френският отбор заяви, че е затегнал процедурите за радиокомуникация след двойното наказание на Гасли след квалификацията на пистата Каталуния.
Гасли получи две наказания от три места назад на решетката. Французинът задържа зад себе си Карлос Сайнц от Ферари и Макс Верстапен от Ред Бул. Така той потегли от десето, вместо от четвърто място, което компрометира състезанието му. В самата надпревара Гасли остана десети след като мина едно място напред заради наказанието на Юки Цунода
Гасли посети фабриката на Алпин в Енстън във вторник. Там той имаше среща с инженерите. По време на нея бе поставен акцент върху това как да се осигурят по-точни предупреждения за бързо приближаващите се автомобили по време на тренировките и квалификациите.
„Срещнахме се с Пиер и неговия инженерен екип по време на паузата между стартовете в Испания и тук“, потвърди Отмар Шафнауер. „Срещнахме се за около час и половина, за да обсъдим комуникационната стратегия, как да общуваме с Гасли, от каква информация се нуждае, кога да я получава и какво прави с нея. Просто трябваше да подобрим малко нещата“, добави шефът на Алпин.
Шафнауер призна, че наказанието на Барселона е струвало изключително скъпо.
„Беше жалко. Ако Гасли беше потеглил четвърти, а не беше стартирал там, където стартира, нямаше да бъде избутан и да се беше озовал 14-и след първата обиколка. Затова е значително по-различно да потеглиш десети, отколкото четвърти.“
„Затова трябва да сме сигурни, че когато се класираме толкова високо, ще можем да се състезаваме на същото ниво. Ще направим някои неща по различен начин, особено по отношение на Пиер. Същевременно Естебан е свикнал повече с инженерния си екип, защото е с нас от много по-дълго време“, обясни Шафнауер.
Уикендът за Алпин в Канада започна по доста лош начин. Първо Гасли спря на пистата малко след старта на първата тренировка. Това доведе до червен флаг и спиране на сесията, която след това така и не бе рестартирана заради технически проблеми. Във втората тренировъчна сесия Окон също спря на пистата заради проблем в неговия болид
Шафнауер обясни защо Гасли спря на изхода на трасето в началото на в FP1 в Канада. Той потвърди, че проблемът не е свързан с проблем със задвижващия вал, каквото е било предположението на французина по радиото.
„Както винаги, използвахме резервните волани и на двата автомобила. Причината да ги пуснем е да се уверим, че функционират, защото през останалата част от уикенда не ги пускаме, освен ако не са необходими като резервни“, каза шефът на Алпин. „Ето затова имахме проблем с електрониката във волана на автомобила на Пиер. След като го върнахме и поставихме резервния, всичко беше наред. Затова трябва да разберем каква част от електрониката е отказала“, добави Отмар Шафнауер. Румънско-американският специалист разкри и причината за спирането на Окон във втората свободна тренировка в Монреал.
„За съжаление, сесията на Естебан приключи доста рано в резултат на загуба на налягане на водата в автомобила му. Ще отделим време, за да проучим причината за този проблем. Това означава, че петъчното ни представяне беше ограничено. Трябва да се стремим към много по-гладка свободна тренировка №3 , за да се поставим във възможно най-добра позиция преди квалификацията. Времето изглежда смесено с голяма вероятност за дъжд през целия днешен ден, така че ще бъдем готови за всички възможности“, завърши шефът на Алпин.
It’s good to see so many of you here this weekend 💙#Alpine #CanadianGP pic.twitter.com/eDi4M1o9Ep
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) June 17, 2023