Алпин обяви пилотите си за следващата кампания в WEC. Френският производител отново ще разчита на шестима състезатели, които ще карат двата прототипа в клас Hypercar. Сред тях отново попада Мик Шумахер, който по-рано днес се раздели с Мерцедес.
🚨 2025 #WEC drivers announcement
Charles Milesi, Paul-Loup Chatin, Ferdinand Habsburg and Mick Schumacher continue on whilst Jules Gounon gets a full-time race seat. Frenchman Frédéric Makowiecki joins the team!
More here: https://t.co/Z50wxWn5sQ#AlpineRacing pic.twitter.com/zC2MCtiPHq
— Alpine Racing (@AlpineRacing) November 28, 2024
Днес Алпин обяви плановете си за сезон 2025 в WEC. Френският производител продължава участието си в категорията на хиперавтомобилите. Алпин направи някои леки промени в пилотския си състав за разлика от тази година
Алпин официално потвърди, че Мик Шумахер остава в екипа и догодина. Германецът се присъедини към проекта на марката в WEC този сезон. Догодина Шумахер ще бъде изцяло отдаден на световния шампионат за издръжливост. По-рано днес той обяви раздялата с Мерцедес, където беше тестов и резервен пилот от 2023 г. насам.
Към Мик Шумахер отново се присъединяват Фердинанд Хабсбург, Шарл Милези, Пол-Луп Шатен и Жул Гунон. Последният беше в ролята на резервен пилот и заместваше някои титуляри през изминалата кампания.
Единственото ново попълнение в състава на Алпин в WEC е Фредерик Маковецки. Опитният французин идва на мястото на напусналия Матю Ваксивиер. През последните години Маковецки беше част от семейството на Порше и караше прототипа 963 LMDh.
„Радвам се, че ще продължа да бъда част от приключението на Алпин в WEC. Имахме страхотна първа година заедно. Решен да помогна за още по-доброто представяне на програмата през втората година. Определихме няколко точки, в които искаме да атакуваме, така че наистина очаквам с нетърпение втория си сезон в състезанията за издръжливост“, сподели Мик Шумахер.
Междувременно Маковецки не скри гордостта си от това, че се присъединява към френския производител.
„Да представляваш френски производител в WEC с възможността да се стремиш към обща победа в 24-те часа на Льо Ман“ е нещо специално. Това важи още повече заради факта, че Алпин има богата история в моторните спортове“, каза Маковецки.
„Подходът и развитието на отбора наистина ми харесаха. Алпин се усъвършенства и постигна отлични резултати през първия си сезон в условията на много силна конкуренция. Присъединявам се скромно, но искам да допринеса значително за развитието на отбора“, добави френският ветеран.
Програмата на Алпин в WEC се ръководи от Бруно Фамен. Французинът се оттегли от отбора в F1 и насочи усилията си към други шампионати и най-вече този за издръжливост
„С голямо удоволствие обявяваме пилотите, които ще защитават цветовете на Алпин в световния шампионат за издръжливост на ФИА през следващата година. Избрахме талантливи пилоти, които са не само бързи, но и притежават образцов аналитичен капацитет и мислене“, каза Фамен.
„Добре познаваме Шарл Милези, Пол-Луп Шатен, Фердинанд Хабсбург и Мик Шумахер, които са напълно отдадени на проекта. Резервният ни пилот Жул Гунон ще стане такъв на пълен работен ден, след като се подготвяше за тази роля през последната година. Що се отнася до Фредерик Маковецки, неговият опит, обратна връзка и състезателно майсторство ще бъдат предимства, които ще подпомогнат нашия напредък.“
„Всеки от тях носи уникален потенциал и една единствена амбиция: да подобрим отбора и A424 колкото е възможно повече. Изградихме силна, сплотена група, която да надгражда върху основите на първата ни кампания. Ангажираността на нашите пилоти, съчетана с техния талант, ще ни позволи да се справим с предизвикателствата, които ни очакват през сезон 2025“, добави вицепрезидентът на Алпин Моторспорт.
Алпин имаше една предизвикателна първа кампания с прототипа A424. Екипът записа подиум в 6-те часа на Фуджи и спечели точки в по-голямата част от надпреварите. За нещастие, проблеми с двигателя принудиха Алпин да оттегли двете си машини в 24-те часа на Льо Ман.
Вижте тази публикация в Instagram.