Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 От Алпин са разговаряли с потенциални нови екипи за използване двигателя на...

От Алпин са разговаряли с потенциални нови екипи за използване двигателя на Рено

2434
0
Алпин, Фернандо Алонсо
снимка: Алпин

От Алпин са разговаряли с потенциални нови екипи за използване двигателя на Рено във Формула 1, твърди Марчин Будковски.

В спорта участва 10 отбора от присъединяването на Хаас през 2016 г. досега. Работи се по въвеждането на инициативи, които целят да направят шампионата по-привлекателен и конкурентен. Това включва таван на бюджетите и нови технически правила от сезон 2022, които да опростят болидите. Изпълнителният директор на Алпин Марчин Будковски твърди че не всички, които искат да влязат в спорта, са заявили това публично. Той заяви пред the-race.com, че от френския екип са имали предварителни разговори при затворени врати.

„Има хора, които са заинтересовани да влязат в спорта“ – каза Будковски.

Някои от тях са дали публични изявления и това беше отразено от медиите в последните години. Други не са търсили публичност. Има много хора с интерес към Формула 1, защото спортът е страхотен. Надяваме се, че [F1] ще се превърне в устойчив и може би доходоносен бизнес с въвеждането на бюджетно ограничение и увеличаване на наградния фонд. Ето защо интересът е голям. Говорили сме с евентуални нови участници.“

„Очевидно не е съвсем лесно [за нови отбори]. Нужно е ФИА да отправи предложение, за да се задвижи процесът. Ние сме отворени за обсъждане и бихме дали своята подкрепа под формата на двигател и задвижваща система. Необходим е добър проект, който да бъде с осигурено финансиране и с разумен подход към изграждането на нов екип. Не е лесно да започнеш във Формула 1 от нулата. Нито е лесно да се конкурираш с установените отбори. Едно ново начало е солидно начинание.“

Алпин е единственият отбор с двигател Рено този сезон. Това може да причини евентуални проблеми в бъдещето

След като Макларън се завърнаха към двигатели Мерцедес, Рено остана без клиентски отбори. Четири отбора ползват агрегата на Мерцедес, три са с Ферари, а Ред Бул и Алфа Таури работят с Хонда. Това означава, че французите разполагат с много по-малко данни за задвижващата си система в сравнение с конкурентите.

Изпълнителният директор на Алпин призна, че е загрижен, тъй като други отбори със „споделен интерес към обмен на информация“ могат да си помагат по начин, на какъвто от Алпин не могат да разчитат.

„Няма да обвинявам конкретно, защото не съм сигурен и се надявам, че не се случва – каза той – Очевидно с големите промени през 2022 ползите от сътрудничество, било то легално или не, са огромни. Ако има време, в което подобна кооперативност може да се отплати, то това е сега с оглед на 2022-ра.“

Будковски беше попитан дали се тревожи, че  Рено не разполага с клиентски отбори, които да събират информация. Отговорът беше, че с оглед на големите промени „изключително малко ще се пренесе“ с „почти никакви общи части.“

„В нашия случай нов двигател ще бъде от полза. Но смятам, че това важи за всички системи в колата“ – каза полякът.

„Работата с новия двигател е, че дори когато бъде замразен, пак е възможно да се правят промени с оглед на неговата надеждност. Затова дори да имаме големи проблеми с издръжливостта, можем да ги решим. Очевидно със замразяването е трудно нещо да се усъвършенства. Затова сме съсредоточени да направим правилния пакет от самото начало на сезона и да намалим рисковете през зимата. Имаме динамометри. Имаме възможност да провеждаме обширни проверки. Но монтирането на двигател в болид и тестването на писта са незаменими.“