Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алпин се отказва от двигателя на Рено през 2026-та?

Алпин се отказва от двигателя на Рено през 2026-та?

3251
0
Алпин и Рено
снимка, Алпин

Алпин може да се откаже от двигателя на Рено през 2026-та. Това твърдят различни източници. Според информация на Моторспорт, базираният в Енстън отбор вече води разговори с други доставчици на задвижващи системи, сред които е и Ред Бул Пауъртрейнс.

Алпин сериозно обмисля да се откаже от собствения си двигател. Френският тим има свой департамент, базиран във Вири Шатийон. В него се произвеждат задвижващите системи, които се използват в F1.

Алпин е регистриран като производител на новите задвижващи системи в F1, които ще се използват от сезон 2026. В момента продължава работата по новия силов агрегат, който ще има по-голяма електрическа част.

Вчера обаче се появи интересна информация на Моторспорт. Според британското издание, Алпин планира да използва задвижващи системи от друг доставчик през 2026 г. Отборът дори води разговори с някои от другите доставчици.

Алпин изживя много труден старт на настоящата кампания. Френският отбор не спечели точки в първите 5 старта от кампанията. През последните надпревари беше постигнат напредък, който обаче едва ли очарова висшето ръководство н Рено.

Говори се, че в Рено изостават и по отношение на новата задвижваща система. Очакванията са френският производител да продължи да изостава и след началото на сезон 2026. Това може да накара Рено Груп да прекратят програмата си за двигатели в близко бъдеще

В момента силовият агрегат на Алпин е с по-ниска производителност в сравнение с конкурентите си. Няма никаква гаранция, че това ще се промени през 2026 г. Това поставя под въпрос дали са необходими толкова сериозни инвестиции за създаването на собствен двигател.

Има предложения, че в момента висшето ръководство на Рено преценява дали има смисъл да продължи работата по новата задвижваща система. Има вариант французите да се откажат от работата по своя силов агрегат за 2026 г. Следователно има вероятност Алпин да използва двигател на друг производител през по-следващия сезон.

Източници разкриха, че Бруно Фамен е обмислял ситуацията през последните седмици. Шефът на Алпин е провел разговори с конкурентни производители, за да види какви са алтернативните възможност за отбора

Едно от решенията за Алпин би било да се вземат клиентски двигатели от Ред Бул Пауъртрейнс. Подразделението на тима от Милтън Кийнс ще разполага със собствени агрегати от 2026-та, разработени заедно с Форд.

Въпреки това се смята, че шансовете за сделка с Ред Бул са малко вероятни. Трябва да се вземат предвид логистичните усложнения, с които австрийският отбор би се сблъскал при доставянето на двигател на още един тим на грида.

Миналата година Кристиан Хорнер коментира възможността за доставка на двигатели на други тимове.

„Мисля, че първо трябва да се утвърдим. Не искаме да се пренапрягаме. Вече ще снабдяваме два отбора през 2026-та. Това дори е малко отвъд оптималното през първата година от тези нови правила. Но от друга страна може да го обмислим в по-нататъшен етап. Още веднъж казвам. че първо трябва да се утвърдим и след това да имаме възможност да произвеждаме повече агрегати“, каза Хорнер.

Пред Алпин има още варианти, ако се откаже от двигателя на Рено и не постигне договорка с Ред Бул. Отборът може да използва задвижващи системи на Мерцедес. Германският производител спира да работи с Астън Мартин след края на сезон 2025. Мерцедес вече има опит в доставянето на двигатели за други автомобилни производители. Пример за това е дългогодишните взаимоотношения на марката с Макларън.

Ако Алпин се откаже от Рено и не успее да постигне споразумение с друг производител, тогава може да се намеси ФИА. Според правилника, някой от настоящите доставчици на двигатели ще бъде призован да снабди Алпин с такъв. Тогава най-логичната опция е това да бъде Хонда. Японците ще работят само с Астън Мартин от 2026 г.