Бруно Фамен коментира спекулациите относно евентуална продажба на Алпин. Френският специалист беше категоричен, че отборът от F1 „категорично не се продава“ и потвърди, че има пълната подкрепа на висшия мениджмънт на Рено. Фамен също така призна, че в момента продължава преструктурирането на Алпин.
Тази година Алпин изживява най-слабия старт от последното си ребрандиране през сезон 2021. Френският отбор заложи на радикална концепция и се надяваше да направи огромен скок напред в представянето си
За съжаление Алпин изпадна в дълбока криза и остана далеч от челната десетка. Френският отбор не спечели точки в първите четири старта от настоящата кампания. На практика Алпин разполага с най-тежкия и бавен автомобил на стартовата решетка и заема последното място при конструкторите. В резултат на тези слаби резултати Алпин се раздели с техническия си директор Мат Харман, главния аеродинамик Дирк де Беер и преструктурира техническия си отдел.
Първоначално Рено си възвърна собствеността върху тима в Енстън през 2016 г. През 2021 г. отборът беше ребрандиран като Алпин. Целта на това нещо беше свързана с възстановяване на имиджа на историческата марка спортни автомобили на френския производител.
Слабите резултати отново породиха спекулациите, че от Рено Груп може да продадат Алпин в близо бъдеще. Говори се, че французите вече са получили няколко оферти, една от които е на Андрети. Има обаче едно условие, свързано с програмата за задвижващи системи. Според информацията, един потенциален купуват на отбора трябва задължително да използва двигатели на Рено до 2029 г.
Миналата седмица говорител на Алпин обяви, че отборът от F1 няма да бъде продаван. Няколко дни по-късно вицепрезидентът на Алпин Моторспорт и ръководител на тима от Формула 1 също отрече тези спекулации
„Имаме реален проект с с Алпин. Имаме задачата да развием познаваемостта на марката Алпин в световен мащаб чрез моторните спортове и по-специално F1“, сподели Фамен в ексклузивно интервю за сайта на Формула 1.
„Имаме пълната подкрепа на висшето ръководство. Отборът категорично не се продава. Ще продължим да се стремим да постигаме целите си“, добави шефът на Алпин.
Фамин пое управлението на Алпин в средата на миналата година. Преди това френският отбор премина през множество промени във мениджмънта на отбора. Те включваха отстраняването на главния изпълнителен директор Лоран Роси, напускането на директора на отбора Отмар Шафнауер, главния технически директор Пат Фрай и спортния директор Алан Перман. В края на миналата година Давиде Бривио също си тръгна от Алпин. Последните напуснали отбора са Харман и Де Беер.
„Това не е забавен период“, заяви Фамен. „Не сме там, където искаме да бъдем по отношение на представянето. Ние не развиваме проекта, за да бъдем 15-ти или 16-ти. Искаме да сме по-напред, искаме да подобрим представянето на автомобила. Също така искаме да се борим за подиуми и за победи възможно най-скоро.“
Фамен също така е убеден, че Алпин може да се възстанови след плачевното начало на годината. Французинът знае добре, че това няма се случи веднага. Той потвърди, че на проекта ще бъде дадено достатъчно време, за да успее да се върне в челото
„Всички [в управителния съвет] разбират, че това не е лесно предизвикателство. Това е много трудно предизвикателство и дължим голямо уважение на нашите конкуренти. Ако искаме да се борим напред, трябва да вдигнем летвата и да повишим нивото си. Трябва да се усъвършенстваме“, обясни шефът на Алпин.
„Нека да погледнем историята на нашия отбор, който преди това носеше името на Рено. В началото на проекта през 70-те години на миналия век всички ни се смееха. Въпреки това ние бяхме силни в тези моменти.“
„Искаме да използваме тези трудни моменти и сега. Знаем, че всеки има възходи и падения. Ние сме в период на спад. Ще използваме възможността да бъдем по-силни много скоро и със сигурност ще направим необходимите промени в отбора, за да постигнем целите си.“
„Автомобилът, който имаме сега, е резултат от предишното управление на Алпин. Но по-важното е какво правим сега. Аз съм доволен от това, което правим. Разбира се, пътят е много дълъг и имаме още много да подобряваме“, каза още Фамен.
Алпин работи много усилено върху новите задвижващи системи, които ще се използват от сезон 2026. Френският тим се надява да направи огромен скок напред и да се бори за победи и подиуми. Фамен потвърди, че работата във Вири Шатийон върви по план.
„Във Вири [базата за двигатели на Алпин] се работи от доста дълго време по новите правила за двигателите. Добрата новина е, че сме на прав път. Доста сме доволни от това, което правим. Нивото е доста амбициозно. За момента сме на прав път, но никога не знаеш какво правят конкурентите ти.“
Фамен коментира и въпроса за пилотския състав на Алпин. Според него, приоритет на тима ще бъде да запази Естебан Окон и Пиер Гасли. Договорите на двамата французи изтичат тази година. В момента двамата водят разговори с отбора относно евентуално удължаване на споразуменията
„Доволни сме от нашите пилоти, а те също са доволни от нас“, каза той. „Разговаряме с тях постоянно. Нека видим какво можем да направим в бъдеще. Има възходи и падения. Ние сме в период на спад, но имаме силен проект с дългосрочна визия“, заяви Фамен.
„Имаме добра перспектива за 2026 г. – ние сме производител и разработваме задвижваща система. Всичко друго може да бъде оптимизирано.“
„Разполагаме с добър проект и няма нужда да ги убеждаваме [да останат]. Бих искал да използвам тази възможност, за да им благодаря. Намираме се в трудно положение. Началото на сезона не е това, което искахме. Затова оценявам колко конструктивно се отнасят към отбора не само в комуникацията с журналистите, но и вътрешно. И двамата са много полезни, особено се опитваме да намерим решения при развитието на автомобила“, заключи шефът на Алпин.
No F1? Weekend plans sorted 😎#TheMasters pic.twitter.com/jo2Y4oT64S
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) April 13, 2024