Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алпин се отказва от искането за изравняване на двигателите

Алпин се отказва от искането за изравняване на двигателите

1047
0
Алпин F1
снимка, Георги Тодоров/Lapbg

Алпин се отказва от искането за изравняване на двигателите. Това твърди британското издание motorsport.com. Според него, френският производител не планира повече да иска разрешение от ФИА да работи по своя силов агрегат, за да го изравни по мощност спрямо тези на своите конкуренти.

Приема се, че от Алпин са оттеглили серия от предложени подобрения на настоящия си двигател, тъй като те не са получили пълна подкрепа от конкурентните отбори. Това на свой ред е довело до прекратяване на оценката на ФИА за ситуацията.

През юли бе съобщено, че темата за изравняването на двигателите е била поставена за обсъждане пред Комисията за F1. Според анализа на ФИА, нивата на ефективност на замразената в момента спецификация на силовите агрегати показва, че двигателят в болидите на Алпин с около 15-25 kW (20-33 к.с.) по-слаб от своите съперници. Това са Ферари, Мерцедес и Хонда

Това е особено неприятна ситуация за Алпин-Рено. Френският производител не може да прави сериозни изменения в своя агрегат. Понастоящем двигателите в F1 са замразени до края на 2025 г. Съгласно правилата, има строги ограничения за това какво може да се променя в задвижващите агрегати. След това започва използването на новото поколение двигатели, които са с по-голямо електрически задвижване. Това е причината към спорта да се включат Ауди, Форд и евентуално GM.

ФИА коментира „забележително изоставане в представянето на мотора на Алпин“ в изявление, То бе публикувано след срещата на Комисията на F1 по време на Гран при на Белгия.

Ръководният орган заяви още, че Комисията за Формула 1 е „обсъдила начини за отстраняване на това несъответствие“. Казва се още, че „производителите на силови агрегати, представени в Комисията, са се съгласили да дадат мандат на Консултативния комитет по силовите агрегати да разгледа тази тема и да представи предложения на Комисията“.

В крайна сметка Алпин не получи подкрепата на останалите производители в F1 по време на заседанието на Спа. По този начин не бе разрешено на французите да работят по своята задвижваща система.

Този ход последва проверката на ФИА на нивата на ефективност на двигателите през първата половина на сезон 2023 г. В началото на настоящия цикъл на разпоредбите за силовите агрегати през 2022 г. беше договорено, че тази година може да има момент, в който двигателите евентуално могат да бъдат променени

Това се прави, за да се избегне блокиране на голяма разлика в представянето за продължителен период от време. Разбира се, не е толкова лесно се пристъпи към каквито и да било промени за който и да било производител. Това изисква така нареченото „добросъвестно“ споразумение. Това очевидно е договорено между всички отбори и производителите на двигатели още през 2021 г. Тогава за първи път договорено замразяването на двигателите.

Миналия месец Бруно Фамин заяви, че няма „никакъв напредък“ по плана за изравняване на двигателите. Според него, приоритет №1 за Алпин „е да има добър агрегат за 2026 г.“ Именно тогава ще се извърши следващото пренастройване на правилата за двигателите и шаситата в F1..

Може да се каже, че от Алпин са се отказали всякакви действия за обмисляне на бъдещи промени, които да осигурят равнопоставеност на двигателите в областта в рамките на настоящия цикъл правила. Това в крайна сметка е било прието от ФИА

„След дискусиите с ФИА относно изравняването на двигателите, ние, като производител на задвижващи агрегати, взехме активно решение да не продължаваме да разглеждаме този въпрос. Запознахме с позициите на ФИА и другите производители на задвижващи агрегати“, сподели Фамен в изявление до motorsport.com.

„Темата за изравняването на двигателите първоначално беше повдигната от ФИА по време на заседанието на Комисията за F1 през юли. След това прегледахме какви възможности имаме и какви подобрения на производителността могат да бъдат направени в съответствие с правилника и джентълменското споразумение между производителите на задвижващи системи.“

„Бързо стигнахме до заключението, че не си заслужава да отделяме време и усилия.  Нещо повече- няма смисъл от такова малко увеличаване на производителността. Това щеше да отвлече вниманието ни от усилията за разработване на проекта за 2026 г.“

Приема се, че планът за изоставяне на оценката на двигателите ще бъде официално представен на следващото заседание на Комисията за F1 по време на състезанието в Абу Даби.