Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алпин се разделя с Реми Тафен

Алпин се разделя с Реми Тафен

1558
0
Реми Тафен

Тимът на Алпин се разделя с дългогодишния шеф на отдела за двигатели Реми Тафен. Това разкрива френското списание ОтоЕбдо. Въпреки победата в Унгария, шефът на отбора Лоран Роси не бил склонен да се откаже от намерението си да освободи Тафен.

Промяната е съгласувана с големия бос на групата Рено Лука ди Мео.

Още не е ясно кой ще заеме освободената позиция и как ще бъде структурирана работата във френското поделение на тима. Тафен е един от най-дългогодишните ръководители във Вири-Шатийон. Той започва работа в това подразделение на Рено още през далечната 1999 г. Участвал е във всички проекти през последните две десетилетия и е изкачил цялата йерхична стълба,  достигайки до най-високо стъпало.

Каква е причината за освобождаването на Реми Тафен?

Лоран Роси, Алпин
Лоран Роси, Алпин

Роси обаче категорично не бил доволен от работа на Тафен през последните две години, най-вече от версията на задвижващата система за настоящия сезон. Тя е с най-малък прогрес спрямо миналогодишната версия. Тя се счита за част от причините, поради които Алпин трудно печелеше точки през първата половина на шампионата.

Какво да се очаква?

Освобождавайки своя водещ инженер по двигателите, Лоран Роси изпраща силен сигнал, че сега, повече от всякога, е време за мобилизация и пълно обновяване на силите. Френските журналисти очакват още промени в тима и допълнително повишаване на оборотите в работата на екипа, за да се започне 2022 г. в по-добра позиция.

„Смелият размах на Роси е доста рискован, предупреждават обаче експерти. Защото е чудесно да внасяте свежа кръв и нови идеи. Но трябва да се внимава с изолирането на опитните кадри точно в разгара на подготовката за 2022 г., която ще бъде революция. Всяка погрешна стъпка може да има много дългосрочни последици, както бе със задвижващата система от 2014 год.“

Не е ясно и дали освобождаването на Тафен е във връзка с идеите за промяна в двигателя за 2022 г. с разделяне на турбото и компресора зад и пред блока на мотора.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter.