През април 2012 г. на американския пазар са се увеличили продажбите на малки градски автомобили, съобщава Automotive News.
След не особено успешния си старт в САЩ през миналата година, мъникът Fiat 500 има реализирани 3849 екземпляра, което е с 336% повече от преди година. Двуместният Smart са предпочели 764 клиенти, което е ръст от 64% спрямо същия месец на 2011 г.
Като цяло продажбите в САЩ са нараснали спрямо предходния месец с 2%, достигайки числото 1,2 млн. автомобила. Лидер на американския пазар остава концерна General Motors с 213 387 продажби, следван от Ford (179 659 автомобила) и Toyota (178 044 екз.).
Петицата на лидерите допълват Chrysler (141 165 бр.) и Honda със 122 012 продажби.
Първите два производителя бележат спад с осем и пет процента съответно, което е най-лошият им резултат през последните две години, докато японците през април са продали 12% повече коли, отколкото през аналогичния период година по-рано. Продажбите на Chrysler бележат увеличение за 25-ти месец поред, а Honda бележи спад от два процента.
Най-голямо увеличение на продажбите през април т.г. има концерна Daimler (+28% и 25 070 автомобила), следван от VW (+27% и 49 249 екз.), Chrysler (+20% ).
С най-голям спад през април са се отличили Mitsubishi (-35%), Volvo (-24%) и Suzuki (-17%).