В екипа на Ред Бул се опитват да успокоят скандалите и разправиите, но в падока на Формула 1 продължава да се говори за случващото се в тима, който иначе доминира на пистата и започна сезон 2024 с две поредни двойни победи. Според нов слух, идващ от италиански медии, Арамко се опитва да привлече Макс Верстапен и Ейдриан Нюи в Астън Мартин. Компанията е държавният петролен концерн на Саудитска Арабия. Втора е в света по приходи и е основен спонсор в тима от Силвърстоун. Арамко освен това е глобален партньор на F1 от 2020 г.
Амбициите на Астън Мартин бяха много високи от момента, в който ръководен от Лорънс Строл консорциум придоби контрола върху тима. Канадският милиардер започна мащабни проекти, включително основно обновяване на инфраструктурата – строеж на нови фабрика и аеродинамичен тунел. Отборът е последното превъплъщение на екипа, родил се като Джордан.
Тимът е основан от Еди Джордан през 1991 г. В началото на 2000-те години е продаден на Мидланд Груп и приема това име за известно време. След това става Спайкър преди да бъде купен през 2007 г. от Виджай Маля и да се появи Форс Индия. Предизвикана от Серхио Перес процедура по несъстоятелност през лятото на 2018 г. води до преименуването на екипа на Рейсинг Пойнт преди Строл и съдружниците му да поемат контрола и да превърнат тима в заводски екип на Астън Мартин от 2021 г. Понастоящем стойността на Астън Мартин F1 се изчислява на над 1 милиард долара.
Амбициите на Арамко съвпадат с тези на Лорънс Строл – тимът да стане претендент за титлите в F1. Според информацията в италиански медии представители на компанията са се възползвали максимално от времето си в падока през уикенда за Гран при на Саудитска Арабия.
Твърди се, че в Джеда от Арамко са имали доста конфиденциални срещи. Целта им е била анализ на възможности за привличане на определени хора в тима от Силвърстоун. Говори се също така, че са били предлагани празни чекове за евентуални бъдещи ангажименти. Споменава се, че основни цели на петролния концерн са трикратният световен шампион Макс Верстапен и конструкторът Ейдриан Нюи
Историята е любопитна от гледна точка и на факта, че Астън Мартин ще работи с Хонда от 2026 г. Ред Бул ще прави свои задвижващи системи заедно с Форд за новите правила, които тогава ще влязат в сила. Въпросът обаче е дали Ред Бул Пауъртрейнс ще се справи със сложната задача. На Хонда – един от най-големите автомобилни производители в света – ѝ трябваше доста време, за да създаде конкурентоспособен агрегат. Нюи пък вече е запознат с работата на японците. Ред Бул се върна към победи със задвижваща система точно на Хонда. Автомобилният производител и в момента прави двигателите за екипа от Милтън Кийнс и Виза РБ.
Ситуацията в Ред Бул привидно се успокои през последните дни, но подобни слухове могат да внесат нова динамика в работата на екипа от Милтън Кийнс. В момента се смята, че компанията за енергийни напитки и отборът от Формула 1 са решили – поне за пред хората – да върнат мира помежду си. Борбата за власт обаче продължавала на заден план. Чалерм Йоовидя подкрепя изцяло Кристиан Хорнер, който в момента уж има доверието и на австрийската страна от компанията. Твърди се, че от Ред Бул били готови да приемат и напускане на Макс Верстапен, ако той реши да си тръгне от тима. От тима били заявили на мениджъра на пилота Раймонд Вермюлен, че ако се стигне до избор между Хорнер и Верстапен, то изборът ще падне върху английския мениджър.
View this post on Instagram