Начало Избрани Асаки: Хонда трябва да продължи участието си в F1 и след 2025...

Асаки: Хонда трябва да продължи участието си в F1 и след 2025 г.

1233
0
Ред Бул Хонда
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Хонда трябва да продължи участието си в F1 и след 2025 г. Това е мнението на ръководителя на състезателния департамент на марката Ясуаки Асаки. Според него, оставането на Хонда в спорта ще помогне за запазването на уникалния имидж на японския производител.

Хонда има дълга и богата история в F1. Японската марка неколкократно е напускала спорта, след което отново се е връщала обратно.

Последното завръщане на Хонда в F1 бе през 2015 г. Японският производител доставяше двигатели на Макларън. За съжаление обаче повторното партньорство между двете компании така и не доведе до очаквания успех като този в края на 80-те и началото на 90-те години на минали век.

След три трудни кампании, Хонда приключи работата си с Макларън и се насочи към Торо Росо и Ред Бул. Екипът от Милтън Кийнс започна използването на задвижващи системи на японците от сезон 2019.

За разлика от случая с Макларън, Хонда си научи урока и успя да подобри значително своя силов агрегат. Това позволи на Ред Бул да успее да се противопостави на Мерцедес и да успее да спечели две поредни титли при пилотите и една при конструкторите

Хонда официално се „оттегли“ от F1 в края на 2021 г. Въпреки това японският производител продължава да доставя двигатели и да бъде основен технически партньор на Ред Бул и Алфа Таури до края на 2025 г. След това двата екипа ще започнат да използват собствени задвижващи системи, които ще бъдат разработени заедно с Форд. Това ще се случи в подразделението Ред Бул Пауъртрейнс в Милтън Кийнс.

Макар че ще прекъсне връзките си с Ред Бул в края на сезон 2025, Хонда планира да остане в F1 и в бъдеще. Марката се регистрира в списъка с производители на новото поколение силови агрегати, които ще се използват през 2026 г. За момента не се знае по какъв начин ще бъде бъдещото участие във Формула 1 на марката.

Асаки е високопоставен професионален служител на Хонда. Японският специалист който на практика отговаря за последната програма на производителя в F1. Именно той следователно играе ключова роля в последните успехи на двигателите от Сакура.

Асаки ще се оттегли от проекта на Хонда в края на този месец. Следователно Гран при на Бахрейн бе едно от последните състезания, на които той ще ръководи програмата на марката.

Японският инженер призна, че се надява марката да продължи участието си в шампионата и след края на сезон 2025.

„Хонда винаги е била компания с много странни инженери. Но когато се присъединих към проекта F1, компанията се беше превърнала в съвсем нормална- тук имаше много скучни инженери с прекалено нормален начин на говорене“, сподели Асаки.

„Но след като станахме световни шампиони, ние отново се превърнахме в група от странни инженери.“

„Хонда трябва да продължи участието си в F1 и след 2025 г. Това ще помогне за запазването на уникалния имидж на марката и ще помогне за нейното бъдещо развитие“, добави Асаки.

Ред Бул и Хонда също започнаха сезона 2023 по доста доминиращ начин. Това се дължи благодарение на двойния успех на Макс Верстапен и Серхио Перес в Бахрейн. Двамата показа отлична скорост и са намираха в собствена лига спрямо своите конкуренти.

Асаки ръководеше развойната програма на Хонда в Сакура. Благодарение на него се все решение за основен редизайн на двигателя на японците в периода 2020-2021 г. Той заяви, че задвижващият агрегат за 2021 г. е бил по-малък от първоначалната концепция, която провали проекта на Хонда с Макларън. Японецът смята, че именно F1 е насърчила инженерите на Хонда към по-нестандартно мислене

„Това върна Хонда в старите времена. В същото време обаче победата в F1 връща този вид „странни“ инженери, които създават истински шедьоври. Надявам се, че компанията ще да продължи да бъде такава и след моето пенсиониране“, завърши Ясуаки Асаки.

Хонда триумфира в първия кръг от сезон 2023 в Индикар благодарение на Маркус Ериксон. Шведският състезател спечели състезанието по улиците на Сейнт Питърсбърг с автомобил, задвижван от силов агрегат на японците.