Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 50% от Астън Мартин AMR21 идват от Рейсинг Пойнт RP20

50% от Астън Мартин AMR21 идват от Рейсинг Пойнт RP20

1600
0

Първият болид на Астън Мартин за Гран при от 61 години насам ще се казва AMR21, съобщиха от екипа

Автомобилът ще бъде официално показан на 3 март. Около 50% от автомобила на Рейсинг Пойнт от 2020 г. са прехвърлени към AMR21.

„Всички аеродинамични компоненти се създават от аероекипа на CAD. След това се използва CFD и резултатите се анализират. Ние развиваме и CFD-то, така че то е толкова добро, колкото успеем да го направим“, обясни техническият директор Андрю Грийн.

Следва работата в аеродинамичния тунел. За някои компоненти процесът от CFD дизайн до производството на реален компонент е едва две седмици, след което елементът се тества в тръбата. По-големи и сериозни части отнема от 8 до 10 седмици плюс около месец производство. Това изисква изключително прецизно планиране. Допълнително затруднение е въведеното ограничение относно часовете, които всеки отбор може да работи аеротунела.

В крайна сметка целият процес зависи от сложността на компонентите. Кормилна рейка например отнема между 12 и 16 седмици. Затова, когато става дума за нов автомобил, трябва да е стигнала до производството през ноември предходната година.

„Елементите търпят непрекъснато развитие“, отбеляза производственият директор на Астън Мартин F1 Боб Халиуел

„При конструирането всеки от тях преминава през R&D, тестове, инспекции и т.н. И в рамките на процеса може да се откажем от около половината. Ако нещо премине първоначалните проверки, може впоследствие да не сме доволни и да търсим как да подобрим представянето му с олекотяване например. Създават се много прототипи в търсене на оптималното решение.“

„Провежда се ежеседмична среща между конструкторския офис и контрола на производството. Преглеждат се всички нови неща, които излизат и се вписват в график, който ги следи на седмична база и дава обратна информация дали се движим според графика. Жизненоважно е всички да са наясно какво предстои и кои части трябва да се появят в съответните отдели.“

Отборите във Формула 1 работят така, че във фабриката на Астън Мартин в Силвърстоун вече се трудят по новите неща за AMR21, който трябва да се появят на колата в първите надпревари от сезона.

Междувременно бе съобщено също така, че компанията BWT ще остане спонсор на Астън Мартин

През последните десетина дни се говореше, че може да се присъедини към Уилямс или Хаас, но тази информация се оказа погрешна. Компанията няма да е основен партньор, какъвто бе на Рейсинг Пойнт.

„Нашите приятели от BWT лоялно подкрепят отбора ни и се радвам, че избраха да са партньор на Астън Мартин“, коментира шефът на тима Отмар Шафнауер.