Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Астън Мартин: AMR22 следва нормален развоен процес

Астън Мартин: AMR22 следва нормален развоен процес

1006
0
Себастиан Фетел, Астън Мартин
Себастиан Фетел; снимка: Астън Мартин

Обновеният Астън Мартин AMR22 предизвика такова вълнение в падока и питлейна на пистата Каталуния, до каквото обикновено водят събития при топ отборите във Формула 1. Най-раздразнени и съответно най-бурно протестиращи бяха от Ред Бул. Кристиан Хорнер каза, че тимът от Милтън Кийнс ще проведе вътрешно разследване, за да провери дали има изтичане на интелектуална собственост. Хелмут Марко директно заяви, че имало доказателства за сваляни файлове. ФИА обяви, че болидът на Астън Мартин е проверен и макар да е вдъхновен от RB18, копиране няма. Себастиан Фетел пък бе попитан от Скай Германия как се чувства, карайки отново Ред Бул. Дипломатичният четирикратен световен шампион каза, че екипът му е развивал две концепции, тъй като не е бил сигурен коя ще проработи.

„Ако си спомняте представянето на автомобила ни, то ще се сетите, че още тогава говорехме за вградена гъвкавост в концепцията, която да ни даде възможност за развитие през сезона. Точно това сторихме“, заяви Майк Крак пред Скай Спортс.

„От тази гледна точка това е просто нормален развоен процес“, продължи шефът на Астън Мартин в F1

„При толкова проблеми с подскачането с другата спецификация вече неколкократно споменахме, че ни е необходима промяна. Трябваше ни малко подобрение тук и точно това сторихме в крайна сметка.“

Съмнение относно твърденията на Астън Мартин, че тази версия на AMR22 е разработена паралелно с първия вариант, има не само у Ред Бул

Бившият технически директор на Джордан и Ягуар Гари Андерсън изрази подозрение, че ситуацията не е такава, каквато я описва отборът, практически наследил създадения от Еди Джордан екип след многобройни превъплъщения.

„Ако копието на Мерцедес от 2020-та и сега това на Ред Бул са създадени просто от снимки, то технологията на фотоапаратите се е променила драстично от времето, когато аз разглеждах подробно кадри на други коли, търсейки вдъхновение. Отборът твърди също така, че е конструирал паралелно двете версии. Ако това е така, в което много се съмнявам, защо са произвели първия вариант? И да не забравяме, че тази разновидност на кутиите за радиаторите на Ред Бул се появи чак във втория предсезонен тест в Бахрейн. Това бе много различна вариация на концепцията (на RB18) спрямо използваната в първите изпитания“, написа Андерсън в анализ за the-race.com.

„Данните от аеродинамичния тунел позволяват взимането на решения накъде да се върви с развитието. Защо тогава произвеждаш болид с по-лоши данни само, за да си смениш мнението шест старта по-късно и да извадиш този с по-добрите показатели? Не може да си позволиш допълнителните разходи. Но може да се каже, че съм объркан.“

Обяснение за объркването на Андерсън има в публикация на Ауто Мотор унд Шпорт по въпроса за това как в Силвърстоун са създали две толкова различни версии на колата си

В материала се твърди, че в Астън Мартин от самото начало са планирали два варианта. Решението да се произведе първия от тях е взето през октомври 2021 г. Месец по-късно инженерите установили, че не могат да постигнат повече напредък с концепцията и през ноември се прехвърлили на B-версията. Във Формула 1 обаче един месец е изключително дълго време и първоначалното решение вече е било заложено в производството. Вследствие на това от Астън Мартин решили да направят възможно най-малко резервни части. Причината е ясното съзнание, че ще имат различна кола на по-късен етап от сезона. Инциденти на Себастиан Фетел и Ланс Строл дори поставиха тима пред сериозни трудности заради липсата на достатъчно компоненти. Посочва се, че охладителната система и монтирането в AMR22 е толкова различно в двата варианта, че няма как обновеният да е бил създаден за месец-два.

Според немското издание B-версията е трябвало да дебютира чак на Силвърстоун за Гран при на Великобритания. Огромните трудности на Астън Мартин обаче довели до решение за изтеглянето ѝ с близо два месеца напред.