Начало Избрани Астън Мартин: Потенциалът на първоначалния ни автомобил беше наистина голям

Астън Мартин: Потенциалът на първоначалния ни автомобил беше наистина голям

969
0
Астън Мартин AMR22
сника, Астън Мартин

Астън Мартин продължава работата по автомобила за сезон 2023 в F1. Британският екип ще вземе всички поуки от грешките, които е допуснал при създаването на тазгодишния си болид AMR22.

В Астън Мартин имаха огромни надежди преди началото на първата кампания, в която се използват новото поколение автомобили с граунд ефект. Тимът от Силвърстоун привлече редица инженери и специалисти от конкурентни отбори. Също така британците строят напълно нова база.

За съжаление, моделът AMR22 се оказа изключително неконкурентен. В първите няколко старта Фетел и Строл не взеха нито една точка и дори заемаха последното място при конструкторите. Всички в Астън Мартин търсиха начин да подобрят скоростта на автомобила и да се борят за точки.

Първата голяма актуализация на Астън Мартин беше в Гран при на Испания на пистата Каталуния. Новият дизайн на зеления болид много напомняш на този на RB18. Въпреки това, копирането на дизайна на автомобила на Ред Бул не доведе до така очакваните резултати.

С напредването на сезона Астън Мартин постигна немалък напредък и спечели ценни точки. Британският отбор продължи да изпитва затруднения в квалификациите, но след това показва добра скорост в състезания. Два кръга преди края на сезон 2022 в F1, Астън Мартин заема седмото място при конструкторите и изостава с 4 точки от Алфа Ромео. Екипът от Силвърстоун ще направи всичко възможно, за да се пребори с прекия си съперник от Хинвил.

Според инженерния директорът на Астън Мартин Том Макълоу, постиженията на пистата, както и уроците, научени от първоначалната погрешна концепция на AMR22 и нейното развитие през първата част на сезона, ще се окажат от решаващо значение за 2023 г.

„Потенциалът на първоначалния ни автомобил беше голям. След това тръгнахме по друг път, защото не успяхме да го накараме да работи толкова добре, колкото искахме“, сподели Макълоу.

„Мащабът на промяната на концепцията не бива да се подценява. Ние напълно променихме разположението на охлаждането, пода, кутиите на радиаторите, капака на двигателя, спирачните канали, ребрата около ореола, огледалата. Честно казано абсолютно всичко в автомобила се промени.“

„Не спиране да се подобряваме откакто въведохме първата голяма актуализация в Барселона. Състезание след състезание внасяхме малки подобрения в автомобила и развивахме пакета.“

„Когато въведохме новата концепция, имахме недостатъци по отношение на високоскоростното представяне. Стъпка по стъпка постигнахме напредък в тази област и наистина видяхме резултата от това в Гран при на САЩ.“

Макълоу разкри какъв ще бъде плана на Астън Мартин за сезона 2023. Той е свързан с това британският отбор да се бъде в челото на средата на колоната от самото начало и да продължи да напредва, залагайки на агресивен подход по отношение на дизайна.

„Искаме да стигнем до предната част на средната част на колоната, след което да започнем да се движим напред. Трябва да сме по-агресивни, ако искаме да постигнем напредък“, продължи инженерният директор на Астън Мартин. „Тази година се опитахме да бъдем максимално дръзки, но с оглед на бюджетния лимит и наличните ресурси това беше по-трудно от очакваното.“

„Има някои компоненти, които с удоволствие бихме оставили както са сега. Предното крило например е почти същото като това, с което започнахме годината. Можехме да направим толкова много неща, но не можахме да си го позволим в рамките на бюджета, особено след значителните промени, които направихме по автомобила в Барселона. Сега се опитваме да изберем подобренията, които ще ни осигурят най-добра възвръщаемост на производителността спрямо разходите.“

„През следващата година трябва да съберем всички идеи, както и наученото от тази година. Така ще можем да създадем значително по-добър автомобил. Всичко е относително, тъй като всеки друг отбор ще прави същото. Смятаме, че пътят, по който сме поели, е правилен. Можем да усъвършенстваме автомобила си за 2023 г. , за да постигаме постоянно по-добри резултати, вместо да се налага да променяме концепцията си по средата на сезона“, допълни Том Макълоу.