Начало Други Астън Мартин влиза в WEC и IMSA през 2025 г.

Астън Мартин влиза в WEC и IMSA през 2025 г.

110
0
Астън Мартин Valkyre
снимка, Астън Мартин

Астън Мартин влиза в WEC и IMSA през 2025 г. Британският производител възражда програмата си в състезания за издръжливост и заедно с отбора на Heart of Racing. Така Астън Мартин все пак ще използва модифицирана версия на своя хиперавтомобил Valkyrie.

Благодарение на подкрепата на партньора на Астън Мартин- Heart of Racing, марката ще включи поне един състезателен прототип Valkyrie през 2025 г. Астън Мартин ще се включи в във висшия клас Hypercar на световния шампионат за издръжливост [WEC], както и в американският му еквивалент [IMSA].  Това означава, че Aston Martin Valkyrie ще участва в трите най-големи надпревари за издръжливост- 12 часа на Себринг, 24 часа на Дайтона и 24 часа на Льо Ман

Съобщението потвърждава отдавнашното възраждане на програмата с прототипа Valkyrie, която остана неактивна от 2020 г. насам. Тогава Астън Мартин спря плановете си на фона на преоценка на стратегиите си в моторните спортове.

Съобщенията в медиите, свързващи Heart of Racing с Астън Мартин, бяха омаловажени от директора на отбора Йън Джеймс миналия месец. Отборът получава подкрепа от магната в областта на видеоигрите Гейб Нюъл, който основава Heart of Racing през 2014 г.

По-рано тази година подразделението „Астън Мартин Пърформанс Технолъджис“ започна работа по разработването на нова версия на Valkyrie. Тя трябва да участва в състезания в рамките на предварително определени аеродинамични и мощностни характеристики. Това се случи малко планираната хомологация за състезания в рамките на WEC и IMSA.

Оптимизираното шаси от въглеродни влакна на Астън Мартин Valkyrie ще използва модифицирана версия на сензационния 6.5-литров V12 двигател с естествено всмукване, разработен от Косуърт. В стандартния си вариант той достига до 11 000 об/мин и развива над 1000 к. с.

Задвижващият агрегат ще бъде допълнително усъвършенстван, за да отговори на критичните изисквания на класа на хиперавтомобилите за баланс на мощността. Той ще бъде разработен така, че да издържи на трудностите на състезанията за издръжливост от най-високо ниво. За разлика от класическия Valkyrie AMR Pro, хибридната батерийно-електрическа система, която е налична в пътната спецификация на Valkyrie няма да бъде в прототипа в клас LMDh.

След като бъде хомологиран, екипът на Heart of Racing ще ръководи програмите на марката в WEC и IMSA. Така Valkyrie ще стане първият чистокръвен хиперкар, който ще участва и в двата шампионата. Той е и единственият прототип, който може да проследи произхода си до съществуващ сериен автомобил

„Производителността е в основата на всичко, което правим в Астън Мартин. Моторните спортове са най-висшият израз на този стремеж към съвършенство“, сподели Лорънс Строл.

„Присъстваме на Льо Ман от най-ранните дни. Благодарение на тези славни усилия успяхме да спечелим състезанието през 1959-та. Освен това спечелихме Льо Ман в други класове 19 пъти през последните 95 години. Сега се завръщаме на мястото на тези първи триумфи, за да напишем нова история със състезателен прототип, вдъхновен от най-бързия сериен автомобил, който Астън Мартин някога е създавал.“

„В допълнение към присъствието ни в световния шампионат на ФИА F1, завръщането на Астън Мартин във върховото състезание за издръжливост ще ни позволи да изградим по-дълбока връзка с нашите клиенти и общност. Много хора откриха страстта си към марката благодарение на предишните ни успехи в Льо Ман.“

„Комплексната база от знания, която изграждаме чрез нашия екип в F1, са данни, които Aston Martin Performance Technologies може да използва. Така ще подобри още повече възможностите на Valkyre в WEC и IMSA. Наученото в състезанията за издръжливост ще се използва директно в програмите ни за пътни автомобили. Това разбира се допълнително ще подобри крайните характеристики на нашите продукти. Бих искал да благодаря на Гейб Нюъл и Heart of Racing за партньорството с Астън Мартин в тази програма. Очаквам с нетърпение да работя с него и с отбора, докато се стремим към успех в най-голямото състезание за издръжливост“, завърши изпълнителният председател на Астън Мартин Лагонда.