Британската компания пуска на пазара своя SUV модел DBX в по-мощна версия. Пътниците в DBX S ще изживяват разтърсващото действие на 727 к.с. от V8 мотор с два турбокомпресора.
Aston Martin продължава традицията си да облагородява топмоделите с допълнително S в името им. Сега тази чест е оказана на SUV модела DBX. От сега нататък на върха в неговата гама ще бъде версията DBX S.
По-големи турбокомпресори за повече мощност
Сърцето на новия Aston Martin DBX S е допълнително оптимизиран битурбо V8 с работен обем четири литра. Новите, по-големи турбокомпресори, адаптирани от суперспортния автомобил Valhalla, осигуряват по-високо налягане на принудителното пълнене. Резултатът: мощността на осмака се увеличава с 20 к.с. до 727 к.с. Максималният въртящ момент достига цели 900 Нм. Сега британецът се нуждае само от 3,3 секунди, за да ускори от нула до 100 км/ч. Максималната скорост остава непроменена – 310 км/ч. В акустично отношение повишената мощност се проявява чрез нова четиритръбна изпускателна система – така че всички да могат и да я чуят.
Въртящият момент се разпределя отново към четирите колела посредством деветстепенната автоматична трансмисия с мокър съединител и променливо двойно предаване. Точките на превключване на предавките в трансмисията обаче са адаптирани към новите характеристики на двигателя. Превключването на предавките надолу в режимите Sport и Sport+ е станало още по-агресивно в автоматичен режим.
Лекота срещу допълнително заплащане
Тъй като динамиката на шофиране се определя и от теглото, британците са работили и по този въпрос. Релсите на покрива изчезват, ако бъде поръчан новият покрив от въглеродни влакна. Така и теглото се намалява с 18 килограма. По желание се предлагат и магнезиеви джанти във формат 23 цола, които намаляват неокачените маси с 19 килограма. Серийно DBX S се движи с 23-цолови джанти от кован алуминий. Ако изберете опцията за магнезиеви джанти, ще трябва да се лишите и от релсите на покрива. Опционалната радиаторна решетка от лек поликарбонат спестява още килограми.
Без доплащане на борда е налице кормилна уредба с по-директно предавателно отношение. Тя има за цел да подобри динамиката и да намали диаметъра на завиване. Спирането се осигурява от карбон-керамична спирачна система с 420 мм дискове отпред и 390 мм дискове на задния мост.
Елегантна спортна визия
Изцяло черната радиаторна решетка, новият сплитер на предната престилка, новият дифузор отзад и новите странични прагове създават изискано спортно излъчване. Всички ръбове са подчертани в червено, а основният цвят може да бъде избран измежду червено, сребристо и зелено. Допълнителните части от карбон обаче се предлагат – както сигурно предполагате – срещу допълнително заплащане. Инвестицията намалява теглото с още седем килограма. По желание корпусите на огледалата, страничните декоративни лайстни и праговете на вратите също могат да са от въглеродни влакна. Но пък надписът „S“ винаги е вграден в предните калници.
Интериорът е облагороден с шарки „рибена кост“ на седалките, релефни знаци „S“ върху облегалките и панелите на праговете на вратите. Различни повърхности са покрити с алкантара. Серийно е монтирана и премиум аудиосистема.
Пускане на пазара и цена
Aston Martin DBX S може да бъде поръчан веднага, а доставките му ще започнат през четвъртото тримесечие на 2025 г. Aston Martin не съобщава цени. Нормалният DBX 707 вече струва поне 250 000 евро; вероятно S ще бъде значително по-скъп.