Audi планира да инвестира над $30 млрд. в луксозния клас автомобили до 2018 г. Марката е втора по продажби в този сегмент след BMW, като възнамерява да влага средства електрически и други модели, за да отиде на върха.
Около 70% от парите ще отидат за развитие на нови модели и технологии. Целта на Audi е да продава 2 милиона автомобили и SUV-ове, след като първоначалната цел – 1,5 млн. реализирани коли – бе реализирана през 2013-та, две години по-рано от поставения краен срок.
– Сега се отправяме уверено към следващия крайъгълен камък. Ето защо продължаваме да даваме газ по отношение на инвестициите – заяви главният изпълнителен директор Руперт Щадлер.
Обявените средства са увеличени спрямо планираните досега. Компанията, която е собственост на Volkswagen Group, иска да изпревари BMW в луксозния клас до края на десетилетието. Разрастването е част от инвестиционната програма на Volkswagen на стойност близо $116 млрд., като желанието на концерна като цяло пък е да задмине Toyota и GM в глобалните продажби.
BMW от своя страна планира разрастване, за да се бори с конкурентите – не само Audi, но и Mercedes-Benz. То включва 25 модела през 2013 и 2014-та, сред тях модели като Rolls-Royce Wraith, които са чисто нови. Mercedes планира 13 напълно нови модела до края на десетилетието, Daimler ще инвестира близо $275 млрд. в нови технологии и тестови център, а Audi разширява и SUV-гамата си – идеята е през 2020 г. марката да предлага 60 модела (понастоящем има 49).