Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ауди на път да подпише договор с Адидас

Ауди на път да подпише договор с Адидас

1768
0
Ауди F1
снимка: Ауди Спорт

Ауди продължава подготовката си за влизане в F1. Марката е на път да сключи договори с някой от модните гиганти в Германия. Според информацията, Ауди е много близо до сключване на договор с Адидас. В същото време Пума също се бори за подписа на марката от Инголщат.

Ауди ще влезе в F1 през сезон 2026, след като погълне Заубер. През последните месеци немският производител привлече много специалисти, които имат предишен опит в F1. В средата на юли марката обяви и първия си голям партньор- BP. Британската енергийна компания ще бъде официалният доставчик на гориво и смазочни материали на Ауди F1 Тийм от 2026 г. Понастоящем BP и нейната дъщерна компания Castrol си партнират с Алпин

Следващата цел на бъдещият отбор е да си осигури доставчик на облекло. Говори се, че потенциалният партньор на Ауди ще бъде Адидас. Германският моден гигант беше свързван с бившия отбор на Алфа Таури. В крайна сметка обаче спекулациите за сделка с Ред Бул се оказаха неверни. Вместо това австрийската компания привлече два титулярни спонсора в областта на платежните услуги- Visa и CashApp.

Според уебсайта SportsBusiness, Адидас е на път да сключи договор с Ауди, който се оценява на $30 млн. на година. Предполага се,  че легендарната марка за спортна екипировка вече има гарантирано присъствие в F1 за 2025 г. Някои източници твърдят, че Адидас ще замени Пума като партньор на Мерцедес в областта на облеклото.

Адидас обаче не единствената компания, която иска да си партнира с Ауди. В списъка влиза и Пума. Германската компания има дългогодишно партньорство с Ферари. Разбира се, добавянето на още един голям автомобилен производител би било добре дошло и би увеличило популярността на Пума в моторните спортове.

По-рано тази година от Адидас изразиха интереса си към F1. Затова се очаква германската марка да започне партньорство с някой от отборите в близко бъдеще.

„Трите състезания в Съединените щати донесоха голяма популярност и интерес към този спорт. F1 рмула 1 е голям бизнес“, коментира Бьорн Гулден.

„Повечето от договорите в F1 по отношение на спонсорството изтичат през 2026 г. Разговаряме с няколко отбора. Плановете са толкова напреднали, така че не мога да кажа нищо. Ще го направим веднага щом можем“, добави главният изпълнителен директор на Адидас.

SportsBusiness добави, че Ауди ще влезе в F1 без титулярен спонсор, който да присъства в името на тима. В момента Макларън и Уилямс са единствените отбори, които нямат нито един спонсор в своето официално наименование.