Ауди продължава подготовката си за влизане в F1. Марката е на път да сключи договори с някой от модните гиганти в Германия. Според информацията, Ауди е много близо до сключване на договор с Адидас. В същото време Пума също се бори за подписа на марката от Инголщат.
Ауди ще влезе в F1 през сезон 2026, след като погълне Заубер. През последните месеци немският производител привлече много специалисти, които имат предишен опит в F1. В средата на юли марката обяви и първия си голям партньор- BP. Британската енергийна компания ще бъде официалният доставчик на гориво и смазочни материали на Ауди F1 Тийм от 2026 г. Понастоящем BP и нейната дъщерна компания Castrol си партнират с Алпин
Следващата цел на бъдещият отбор е да си осигури доставчик на облекло. Говори се, че потенциалният партньор на Ауди ще бъде Адидас. Германският моден гигант беше свързван с бившия отбор на Алфа Таури. В крайна сметка обаче спекулациите за сделка с Ред Бул се оказаха неверни. Вместо това австрийската компания привлече два титулярни спонсора в областта на платежните услуги- Visa и CashApp.
Според уебсайта SportsBusiness, Адидас е на път да сключи договор с Ауди, който се оценява на $30 млн. на година. Предполага се, че легендарната марка за спортна екипировка вече има гарантирано присъствие в F1 за 2025 г. Някои източници твърдят, че Адидас ще замени Пума като партньор на Мерцедес в областта на облеклото.
Адидас обаче не единствената компания, която иска да си партнира с Ауди. В списъка влиза и Пума. Германската компания има дългогодишно партньорство с Ферари. Разбира се, добавянето на още един голям автомобилен производител би било добре дошло и би увеличило популярността на Пума в моторните спортове.
По-рано тази година от Адидас изразиха интереса си към F1. Затова се очаква германската марка да започне партньорство с някой от отборите в близко бъдеще.
„Трите състезания в Съединените щати донесоха голяма популярност и интерес към този спорт. F1 рмула 1 е голям бизнес“, коментира Бьорн Гулден.
„Повечето от договорите в F1 по отношение на спонсорството изтичат през 2026 г. Разговаряме с няколко отбора. Плановете са толкова напреднали, така че не мога да кажа нищо. Ще го направим веднага щом можем“, добави главният изпълнителен директор на Адидас.
Adidas doubles: Mercedes in 2025 and
Audi in 2026:– Adidas is close to a resounding double that – if there will be white smoke in the negotiations – will lead it to dress both German teams at the start in F1 in 2026.
– According to what was reported exclusively by the… pic.twitter.com/IvfHJJkWjj
— This is Formula 1 (@ThisIsFormu1a1) August 7, 2024
SportsBusiness добави, че Ауди ще влезе в F1 без титулярен спонсор, който да присъства в името на тима. В момента Макларън и Уилямс са единствените отбори, които нямат нито един спонсор в своето официално наименование.