Ауди продължава „агресивното“ набиране на персонал за проекта в F1. Това потвърди главният изпълнителен директор на Audi Formula Racing GmbH Адам Бейкър. Според неговите думи, германският производител е наел още 50 технически експерти, като част от тях да дошли от настоящи производители в F1.
Ауди потвърди участието си в F1 през 2026 г. Тогава влизат в сила новите технически разпоредби за задвижващите системи. Германският производител ще си партнира със Заубер Моторспорт. Швейцарската компания участва в спорта под името Алфа Ромео до края на сезон 2023.
Германският производител продължава работата по проекта си в F1 и насочи голяма част от ресурсите си към световния шампионат. Това бе и причината марката да спре проекта си в WEC и да се оттегли от Формула Е.
Ауди вече започна разширяването на фабриката в Нойбург. Германците строят изцяло ново съоръжение. То ще бъде разположено в югозападния край на съществуващия комплекс от сгради. Стендовете за изпитване на силовия агрегат и двигателите ще бъдат разположени на обща площ от 3000 кв.м. Също така ще има технически помещения, механична работилница, което ще създаде нови 60 работни места
В края на януари стана ясно, че от Ауди са закупили малък дял от Заубер Груп. Според информацията, германците са придобили 25 % от швейцарската компания. Очаква се този дял да нарасне до 75 % до началото на 2025 г.
Ауди също така разкри, че привличането на специалисти от други производители в F1 е доста трудно. До момента германският производител е наел около 150 инженери. Част от тях са работили преди това във Формула 1, докато някои нямат опит в този спорт.
Ауди не е единственият производител, който наема толкова много технически персонал. Ред Бул също привлече голям брой специалисти от Мерцедес, които ще работят в подразделението Ред Бул Пауъртрейнс. Австрийския екип ще произвежда задвижващи системи заедно с Форд от 2026 г. За разлика от Ауди, които ще правят своя двигател в Германия, базата на Ред Бул е разположена в Милтън Кийнс и не е толкова далеч от тази на Мерцедес HPP в Бриксуърт.
Фабриката на Ауди ще бъде изцяло в Германия. Това ще бъде първият случай от 2009 г. насам, в който двигател от F1 ще бъде създаден в страната. Разположението на марката повдига въпроса как ще бъдат привлечени възможни повече инженери от други производители, чиито бази са разположени в други държави
Наскоро Бейкър заяви, че не притеснява от трудното набиране на квалифициран персонал за проекта на Ауди в F1.
„Що се отнася до набирането на персонал, това, което трябва да признаем, е, че проектът за F1 в Нойбург много важен за трансформацията на Ауди Спорт“, сподели Бейкър.
„Това означава, че сме се възползвали от преместването на около 200 висококвалифицирани служители от Audi Sport в F1. Това очевидно е огромен стимул за фазата на разрастване. Тук, в региона, имаме достъп и до буквално 1000 технически експерти, които са ангажирани в автомобилната индустрия и работят за Ауди или за някои доставчици.“
„Но за да гарантираме, че ще бъдем конкурентоспособни през 2026-та, искаме да ускорим максимално етапа на обучение. Част от тази стратегия е агресивна програма за набиране на персонал. Досега сме сключили договори с около 50 технически експерти, които ще се присъединят към нас. Тук се включват и такива от някои наши конкуренти.“
Бейкър не отрича, че набирането на персонал за проекта в F1 е сериозно предизвикателство. Но от друга страна разположението на фабриката на Ауди би склонило служителите да останат по-дълго в Нойбург.
„Набирането на персонал винаги е предизвикателство. Част от това предизвикателство е свързан с това хората да вземат решение да преместят в друга страна заедно със семействата си. Това е нещо, с което трябва да се съобразим.“
„Но в същото време може да се разглежда и като недостатък. Ако сте в състояние да смените работодателя, без да се движите, тогава рискът от потенциално напускане очевидно е по-висок“, завърши Адам Бейкър.
В края на миналия месец Ауди Спорт обяви партньорството си с Дукати. По този начин марката ще има присъствие и в MotoGP.
Вижте тази публикация в Instagram.