Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Мерцедес начело и във втората тренировка в Мелбърн

Мерцедес начело и във втората тренировка в Мелбърн

4852
0
Гран при на Австралия, Мелбърн, Албърт парк
снимка: Пирели

Пилотите на Мерцедес Люис Хамилтън и Валтери Ботас записаха първо и второ време във втората тренировка преди Гран при на Австралия. Трети се нареди Макс Верстапен (Ред Бул), следван от съотборника си Пиер Гасли. Себастиан Фетел с Ферари се класира пети.

Температурата на въздуха се бе качила само с два градуса – до 22 – за следобедната сесия. Тази на пистата бе 44 градуса

Ромен Грожан започна работа и пръв даде време – 1:25.634 мин. Шарл Льоклер също бе на пистата, при това с най-твърдите гуми за уикенда в Австралия. С тях пилотът от Монако бе на секунда от състезателя на Хаас.

Пиер Гасли с медиум пък даде 1:25.401, докато Кими Райконен излезе от пистата и стъпи върху тревата. През това време Грожан се върна на първата позиция преди Кевин Магнусен да запише най-силен резултат до този момент от сесия (1:24.409 мин). От Торо Росо съобщиха на Алекс Албон, че всъщност условията са по-лоши, отколкото в края на първата тренировка. Това вероятно се дължеше основно на усилилия се вятър.

15 минути след началото само Макс Верстапен и Даниел Рикиардо все още не се бяха появили на пистата. За разлика от сутрешната тренировка отборите работеха най-вече с гуми медиум и хард поне до този етап от тренировката. От Пирели отбелязаха, че температурите във вторите 90 минути за подготовка са такива, каквито се очакват и през останалата част от уикенда.

Верстапен (с медиум) даде първо време – 1:24.324 мин

Хамилтън свали 0,742 сек от това постижение (също със средните по твърдост гуми), Валтери Ботас се нареди втори – на 0,297 сек зад него. Най-доброто време с хард в този момент бе на Ланс Строл (Рейсинг Пойнт) – девети, на 1,758 сек.

Със следващата си бърза обиколка Верстапен изпревари финландския пилот на Мерцедес и се доближи на 0,269 сек до Хамилтън. Англичанинът подобри собственото си постижение до 1:23.206, а Ботас отново излезе втори (+0,233 сек).

„Проверете колата в първи и четвърти завой, усещането е доста странно. Изглежда като че ли нещо не е наред”, обади се Фетел по радиото. Той бе в дъното на подреждането – 16-и – след общо 7 обиколки.

Хамилтън продължи серията си и отново даде по-добро време: 1:23.148 мин. Четвърта позиция зад Ботас и Верстапен заемаше Магнусен (+1,261 сек), следван от Данил Квят, Гасли, Албон, Грожан, Нико Хюлкенберг, Райконен.

След изтичането на половин час от 90-те минути на сесията Грожан пръв сложи гуми софт. С най-меката смес Гасли се нареди трети (+0,294), а Фетел – четвърти (+0,325). Пети бе Райконен – на 0,424 сек, също със софт.

Ботас пръв от пилотите на Мерцедес излезе на Албърт парк с меки гуми

Той бе по-бърз от съекипника си още в първия сектор, увеличи аванса във втория, в последния сбърка, но завърши обиколката за 1:22.648 сек – точно половин секунда по-добро време от това на Хамилтън. Люис също сложи софт и оглави подреждането – 1:22.600 (-0,048 сек от постижението на Валтери).

Работата на отборите продължи с гуми софт. Единствено Верстапен бе работил само с медиум и сложи меката смес за последните 20-ина минути от тренировката. Той даде трето постижение със софт – на 0,8 сек зад Хамилтън.

Албон отново се завъртя, но за разлика от първата тренировка не се удари никъде и успя да се върне на пистата.

Три минути преди карирания флаг Льоклер се завъртя след стъпване върху бордюрите на излизане от четвърти завой. Гасли пък се обади по радиото, че няма мощност в задвижващата си система Хонда.