Начало Формула 1 Хамилтън на 0,038 сек пред Фетел в първата сесия на Албърт парк

Хамилтън на 0,038 сек пред Фетел в първата сесия на Албърт парк

3049
0
Гран при на Австралия, Мелбърн, Албърт парк
снимка: Пирели

Люис Хамилтън бе най-бърз в първата свободна тренировка във Формула 1 за сезон 2019 г. и начална сесия за подготовка преди Гран при на Австралия. Пилотите на Ферари Себастиан Фетел и Шарл Льоклер заеха втора и трета позиция, при това на малки разлики – съответно 0,038 и 0,074 сек.

Температурата на въздуха бе 20 градуса в началото на сесията, тази на пистата – 32-33

Кими Райконен бе пилотът, който пръв излезе от питлейна. Последваха го и останалите състезатели за опознавателни обиколки. По някои от автомобилите имаше послания в памет на внезапно починалия само преди ден състезателен директор на ФИА Чарли Уайтинг, а хората на Международната автомобилна федерация и тимът на Ферари бяха с черни ленти на ръкавите.

След по един тур пилотите се върнаха в боксовете, като единствено Ромен Грожан не бе излизал на трасето. Причината бе технически проблем, наложил смяна на батерия. Почти 20 минути след старта на тренировката Валтери Ботас се върна на пистата и започна работа със средните по твърдост гуми, предоставени от Пирели на екипите за уикенда на Албърт парк. През сезон 2019 г. италианската компания реши да обозначава вариантите за всяка надпревара като софт, медиум и хард, но все пак посочва и кои точно са смесите. В Австралия те са съответно C4, C3 и C2 – гамата се състои от общо 5 варианта, като C1 са най-твърдите, а C5 – най-меките.

Ботас записа 1:26.454 мин, скоро след това времената започнаха да се трупат в класирането

Люис Хамилтън бе с 1,026 сек по-бавен на този етап от сесията от съотборника си (със същия тип гуми).

В средата на тренировката най-много обиколки имаше Ландо Норис с Макларън – 13. С 12 бе дебютантът в Гран при Алекс Албон (Торо Росо). Пилотът, състезаващ се под тайландски флаг, бе на 10-а позиция, а местата от шесто до девето бяха заети от Ланс Строл (Рейсинг Пойнт), Шарл Льоклер (Ферари), Кевин Магнусен (Хаас) и Себастиан Фетел (Ферари). Пилотите на Скудерията бяха с по една серия от обиколки с гуми софт. Строл и Магнусен работеха със средната по твърдост смес, а хард бяха най-малко използвани.

Финландецът свали времето до 1:24.679. Люис се доближи на 0,177 сек до него, докато Макс Верстапен с новия Ред Бул Хонда бе трети – на 0,294 сек (софт). Завърналият се във Формула 1 и Торо Росо Данил Квят бе четвърти (+0,651 сек).

При следващите си обиколки Хамилтън бе още по-близо до съекипника си – на 0,059 сек. Верстапен също намали разликата на 0,086 сек с най-добър първи сектор. Новият му съотборник Пиер Гасли бе пети, на 0,684 сек зад Ботас.

В средата на тренировката най-много обиколки имаше Ландо Норис с Макларън – 13

С по 12 бяха дебютантът в Гран при Алекс Албон (Торо Росо) и Джордж Ръсел (Уилямс). Пилотът, състезаващ се под тайландски флаг, бе на 10-а позиция, а местата от шесто до девето бяха заети от Ланс Строл (Рейсинг Пойнт), Шарл Льоклер (Ферари), Кевин Магнусен (Хаас) и Себастиан Фетел (Ферари). Пилотите на Скудерията бяха с по една серия от обиколки с гуми софт. Строл и Магнусен работеха със средната по твърдост смес, а хард бяха най-малко използвани.

От Торо Росо съобщиха на Албон, че вятърът на Албърт парк се е усилил в сравнение със скоростта му от началото на първата тренировка във Формула 1 за сезон 2019 г. Междувременно Джордж Ръсел спря на изхода от питлейна и колата трябваше да бъде върната в бокса от механиците на Уилямс.

Пилотите на Мерцедес продължиха програмата си, вече с гуми софт. Хамилтън излезе начело с 1:23.599 мин. Ботас бе 0,267 сек. Верстапен, също с меката смес, записа най-силен първи сектор и измести финландеца от втората позиция – +0,193 сек.

Льоклер на свой ред направи бърз тур със софт, който го изведе втори – само на 0,074 сек от времето на Хамилтън

Фетел също бе на пистата (с меките гуми), попадна в трафик, но постижението му бе по-силно от това на съотборника му. Германецът се доближи на 0,038 сек до Люис, а Албон се удари в предпазните бариери на втори завой. Торо Росо-то се оказа по средата на пистата и рейс контролът спря сесията, докато колата бъде прибрана, а отломките от предното крило почистени.

Тренировката бе възобновена буквално след броени минути. Нико Хюлкенберг се върна на трасето след забавяне заради проблем в електрическата система на Рено-то му. Той все още нямаше записано време в сесията в този момент.

Ботас изхвърча от пистата на предпоследния завой. Мерцедес-ът не се удари никъде и финландецът успя да се върне на трасето.

Последните десетина минути от първата свободна тренировка на Албърт парк бяха най-натоварени от цялата сесия. На пистата бяха всички пилоти с изключение на Хюлкенберг и Албон.

Промени в подреждането не настъпиха – Хамилтън остана най-бърз, следван от Фетел и Льоклер. Верстапен бе четвърти, следван от Ботас, Райконен, Квят, Гасли, Магнусен, Хюлкенберг.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter