Пандемията от COVID-19 предизвика затваряне на граници, ограничаване на пътувания, спиране на редица производства. Автомобилната индустрия е сериозно засегната и постепенно съоръженията в Европа и САЩ прекратяват работа.
BMW
Немският концерн обяви на 18 март, че се подготвя да спре производство до 19 април в заводите си в Европа и Рослин, Южна Африка. Затварянето започва от края на седмицата.
Stay healthy and safe.#COVID19 #FlattenTheCurve #StayHealthy #StaySafe pic.twitter.com/yUaXBbXeY5
— BMW (@BMW) March 18, 2020
Ferrari
Италианската компания обяви на 14 март, че затваря двете си фабрики до 27 март заради епидемията от коронавируса и предстояща липса на компоненти.
Fiat Chrysler Automobiles
Концернът заяви на 16 март, че спира производство в италианските си заводи в Мелфи, Помиляно, Касино, Мирафиори, Гругляско и Модена, както и съоръженията в Крагуевац, Сърбия и Тичи, Полша. Отново е спряно производството в Атеса, Италия, като за това е цитирана липсата на компоненти вследствие нарушени доставки.
Заводите в САЩ също ще спрат работа вследствие на натиск от страна на профсъюзите там.
STATEMENT: https://t.co/omBMHeTEbm
Working with the UAW and listening to the concerns of our people, we have agreed to cease production at our plants across North America, starting today through the end of March. pic.twitter.com/iqp2XKVUen
— FCA-North America (@FiatChrysler_NA) March 18, 2020
Ford
На 17 март бе обявено, че компанията временно спира производство на автомобили и двигатели в заводите си в Европа. Мярката влиза в сила от днес (19 март). Съоръжението във Валенсия прекрати работа още на 16 март, след като през миналия уикенд трима работници са били диагностицирани с COVID-19. На място се извършват само дейности по поддръжка.
Съоръженията в САЩ също спират работа. Компанията заедно с GM и FCA бе решила по-рано да поддържа производство с намалени темпове. Профсъюзите обаче притиснаха концерните и бе взето решение работата да спре. За Ford мярката е до 30 март. До тогава прекратява производство и GM.
PSA Group
Френският автомобилен производител, който притежава марките Peugeot, Opel (Vauxhall) обяви на 16 март, че затваря европейските си заводи до 27 март. Джойнт венчърът на PSA и Toyota TPSA обяви на 18 март, че спира производство в съоръжението в Чехия седмица по-рано от предвиденото.
Renault
Компанията обяви на 16 март, че затваря производствените си центрове във Франция – общо 12 фабрики, в които работят 18 000 души. На 17 март бе обявено, че производство спират и заводите на марката в Испания. Румънският бранд Dacia, който е собственост на Renault, прекратява работа в завода в Миовени до 5 април.
Volkswagen Group
Концернът обяви, че спира производство във всичките си европейски съоръжения. Те са 72 от общо 124 по цял свят. 28 се намират в Германия. На 17 март бе съобщено, че се прекратява работата в испанските фабрики, в Сетубал (Португалия), Братислава (Словакия) и заводите на Lamborghini и Ducati в Италия.
От Skoda обявиха на 17 март, че започват да затварят фабриките си в Полша. Audi предприема същата мярка за съоръженията в Белгия, Германия, Унгария и Мексико.
Daimler
Собственикът на Mercedes-Benz обяви двуседмично спиране на производството. Мярката се отнася за всички съоръжения.
Due to the worsening situation of the #COVID19 pandemic, we have decided today to suspend the majority of our production in Europe, as well as work in selected administrative departments, for an initial period of two weeks. More details ?https://t.co/rRx5m29RaF
— Daimler AG (@Daimler) March 17, 2020
Nissan
Компанията спря производство във Великобритания. Заводът на Nissan е най-голямата автомобилна фабрика в Обединеното кралство. След това бе прекратена работата и в останалите европейски съоръжения на марката. Японският производител съобщи, че ще приложи тази мярка и за американските си фабрики – те затварят от 20 март до 6 април.
Volvo
Шведският бранд, който е собственост на китайския концерн Geely, затвори завода си в Гент, Белгия до второ нареждане.