Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Бърка ли Ферари, сменяйки Сайнц? Доменикали: Някой не иска 7-кратен шампион?

Бърка ли Ферари, сменяйки Сайнц? Доменикали: Някой не иска 7-кратен шампион?

5033
0
Карлос Сайнц, Люис Хамилтън
Карлос Сайнц и Люис Хамилтън; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Стефано Доменикали подкрепи решението на Ферари да привлече Люис Хамилтън от догодина. По време на интервю италианският журналист Лео Турини попита президента и CEO на Формула 1 от страна на Либърти Медия какво мисли за представянето на Скудерията в момента и дебата около това каква роля би имал Хамилтън в отбора от догодина. На уточняващия въпрос от страна на Доменикали: „Какво общо има Люис с формата на Ферари?“ Турини отбеляза, че Карлос Сайнц е в пика на кариерата си, а тимът от Маранело избра да се освободи от него в края на сезон 2024.

„Някой не иска седемкратен световен шампион ли? Разбирам причината за въпроса, но обосновката е неправилна“, посочи Доменикали

„Ще започна с това, че Карлос е истински джентълмен като пилот. Не е съвпадение, че той е в центъра на пазара за състезатели в момента. Ще си намери място в съответствие с качествата си. Но с Хамилтън Ферари взе страхотно решение, при това не само на маркетингово ниво. Това е стратегически избор.“

„Аз съм на всички състезания от шампионата и Хамилтън не е загубил нищо от таланта си. Все още има огромно желание за успех. Няма да му е лесно. Преди години [Михаел] Шумахер бе абсолютно доминиращ, докато [Еди] Ървайн бе очевидният №2. Люис ще трябва да се конкурира с изключително добър пилот като [Шарл] Льоклер, който никога няма да приеме да е на по-заден план“, допълни Доменикали.

По отношение на суперлативите към Сайнц след успеха му в Австралия Формула 1 не за първи път страда от подобно късогледство, основано на нечие неочаквано добро представяне в една надпревара при положение, че сезоните вече са с по над 20 старта

Един от последните такива случаи бе с Ник де Врис. Той замести Алекс Албон, който – по ирония на съдбата – трябваше да претърпи спешна операция на апандисит, по време на уикенда за Гран при на Италия през 2022 г. Завърши девети в състезанието и взе две точки. След това се оказа титуляр в Алфа Таури за сезон 2023. Уволниха го след 10 старта, а точно в този период болидът на екипа от Фаенца бе може би най-бавната и най-трудна за управление кола в F1.

В началото на сезон 2023 пък Серхио Перес спечели два от първите 4 старта. И се заговори за битка за титлата между него и съотборника му Макс Верстапен. Анализ на дългосрочното представяне на двамата пилоти на Ред Бул сочеше, че това едва ли ще се случи, но пък беше чудно заглавие.

Тази година в Саудитска Арабия Сайнц бе пилотът със спешна операция и на негово място кара Оливър Беърман. Младежът се справи чудесно. Суперлативите обаче бяха като че ли е спечелил състезанието, а не е завършил седми. Още по-нелепи бяха сравненията с класирането на Люис Хамилтън като се има предвид разликата във Ферари SF-24 и Мерцедес F1 W15. Но призиви да се намери титулярно място на 18-годишния тийнейджър имаше. Дори такива да кара директно в Скудерията. А след това дойде Австралия.

Победата на Карлос Сайнц на пистата Албърт парк бе прекрасна. Случи се малко повече от две седмици след спешната му операция в Джеда. История като за Холивуд

Но не дойде в битка с Ред Бул, нито със съотборника му Шарл Льоклер, нито с някого другиго. Еуфорията така погълна повечето хора след карирания флаг, че някак пропуснаха доста факти. Като например, че квалификацията в Мелбърн бе първата от тази в Сингапур миналата година, в която Сайнц се класира пред Льоклер. Монегаскът бе пред съекипника си в останалите 8. Представянето му във финалната част на миналия сезон също бе значително по-добро от това на испанеца. Карлос приключи годината с ужасен уикенд в Абу Даби – катастрофа в първата тренировка, отпадане в Q1 и не завърши заради техническа повреда. За последния старт бе останала битката за второто място в шампионата при конструкторите и го спечели Мерцедес.

Сайнц освен това е пилот в десетия си сезон във Формула 1 и има 3 победи. Въпросът дали си струва да бъде заменен от седемкратен световен шампион е несериозен – дори само от финансова гледна точка, но и представянето му не предполага, че е чак толкова безценен. Карлос остана зад Макс Верстапен през сезон 2015, когато бяха съотборници в Торо Росо. Бяха 2:2 в състезанията до Гран при на Испания през 2016-та, когато Макс бе прехвърлен в Ред Бул. През остатъка от този сезон и през следващия Сайнц бе пред съекипниците си, които се сменяха малко като на въртележка – Данил Квят, Пиер Гасли, Брендън Хартли.

Класира се зад Нико Хюлкенберг през годината си в Рено, но и през двата си сезона в Макларън бе пред Ландо Норис. Успя да победи Льоклер през първата им година като съекипници във Ферари, но през следващите две Шарл го изпревари. Това не е доминантно и безапелационно представяне, което да води до съмнения защо от Ферари са решили да се лишат от услугите му в края на 2024 г.