Дженсън Бътън (Браун Гран при) бе най-бърз в първата тренировка за Гран при на Испания тази сутрин. Англичанинът, който използва в края на тренировката по-мекия тип гуми за този уикенд, изпревари Ярно Трули с Тойота. Трето и четвърто време постигнаха пилотите на BMW Роберт Кубица и Ник Хайдфелд, които също в края на сесията обуха колите си с по-меките гуми (медиум).
Тренировката бе използвана от всички тимове за изпробване на страшно многото нови детайли, които всеки тим подготви за началото на европейската част от сезона, но поради забраната за тестове за първи се изпитваха на писта.
Колата на Бътън – Браун BGP 001 – се появи с нови кутии за радиаторите и ново разпределение на масите, за да се подобрят балансът и скоростта в бързите завои. И двете коли на Тойота бяха с ново предно крило, но само тази на Ярно бе и с новия корпус, който буквално се разцепва от задното крило. Италианецът пръв пробва и по-меките гуми в хода на тренировката, но не направи впечатляващо време, а само събра данни на още мръсната от дъжда през нощта писта. Топвремето му бе с твърдите гуми.
Пилотите на Ферари, както и много от колегите им, също изпробваха много нови елементи, но без да слагат меки гуми. Фелипе Маса стигна дори втори резултат при първите серии от обиколки, но след това остана за дълго в бокса, заради проблем с движението на горния елемент на новото предно крило. Все пак в края на времето бразилецът завъртя още няколко обиколки.
Кими Райконен пък още свикваше и събираше данни за новото шаси на Скудерията, което е по-леко с цели 6 кг от досегашното, с което Маса още кара.
И двамата пилоти използваха системата KERS, както и колегите им от Макларън.
Системата обаче бе махната от болидите на BMW, но преди слагането на меките гуми техните времена не бяха много впечатляващи, а колите им са с нов по-висок нос, ново предно окачване и нови крила, но със стария дифузьор.
Макларън на свой ред пробваха серия от новости като капаци на задните колела, ново задно окачване и по-отворен двоен дифузьор. Хейки Ковалайнен обаче отново се ориентира към старото предно крило след една серия от турове с новото двойно. Пилотите на Сребърните стрели показаха доста постоянни резултати с повече гориво, макар и във втората половина на класирането с времената. Ковалайнен обаче получи повреда и загуби време.
Големият фаворит от Ред Бул Себастиан Фетел имаше проблеми с баланса в средата на тренировката и излетя от пистата. Успя да запази автомобила, но загуби около 20 минути, докато механиците го изчистят. Не сложи меки гуми и остана с 13-о време.