Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Бавните завои могат да дадат шанс на Ред Бул в Унгария

Бавните завои могат да дадат шанс на Ред Бул в Унгария

2698
0
старт, Мерцедес, Ред Бул, Ред Бул Ринг, Шпилберг
снимка: Пирели

Дори след две надпревари от сезон 2020 във Формула 1 все още подхождат внимателно към въпроса за разпределение на силите. Особено предпазливи са в Мерцедес и Ред Бул, тъй като различни обстоятелства възпрепятстваха изчисляването на разликата между болидите им през тази година. По време на зимните тестове тя се калкулираше на 2 до 3 десети от секундата. В първата истинска квалификация изоставането на Ред Бул бе над 0,5 сек, но екипът имаше проблем с аеродинамиката, вследствие на който губеше 0,3 сек между седми и девети завои на пистата Ред Бул Ринг. Следващата тренировка за разпределение местата на грида пък бе на мокро трасе. Тогава Люис Хамилтън остави Макс Верстапен на над 1,2 сек. Нидерландският пилот не довърши последния си бърз тур, но смяташе, че не е имал никакъв шанс срещу англичанина.

Екипите очакваха състезанието да донесе повече отговори

Верстапен обаче повреди предното си крило при излизане от девети завой. Кристиан Хорнер обясни, че загубата на аеропритискане веднага е станала видима в телеметричните данни.

„Прегледахме информацията и сметнахме, че загубата на време (за смяна на крилото) може да е потенциално твърде голяма. Степента на повредите можехме да оценим само след прибиране на автомобила“, допълни Хорнер.

Макс изрази различно мнение – според него балансът се запазил и ефектът не е бил твърде сериозен. Верстапен заяви, че на RB16 му липсва мощност и сцепление.

Данните на Мерцедес, споделени от Тото Волф, показаха, че в Австрия Ред Бул надделяваше над F1 W11 само в бавните завои

В бързите криви и на правите колите от Бракли имаха предимство. За това се сочат две причини. Първата е, че Мерцедес бяха с по-ниски крила в Австрия, за да се предпазват от атаки на дългите прави. Втората е свързана с мощността на задвижващата система на Хонда. Според Ауто Мотор унд Шпорт в Ред Бул се говори, че губят 0,3-0,4 сек в серии с много гориво. Енергията от MGU-K идва по-рано и в края на правите Мерцедес се оказват по-бързи. Смята се, че това може да доведе до преосмисляне в Япония на връзката между електрическата система и двигателя с вътрешно горене.

Сега обаче предстои Гран при на Унгария, където мощността на задвижващата система далеч не е толкова важна, колкото в Австрия. Трасето до Будапеща е и с повече бавни завои в сравнение с Ред Бул Ринг, а и температурите може да са по-високи. Поради това и в Мерцедес очакват по-сериозна битка с Ред Бул.