Оливър Беърман коментира спекулациите относно бъдещето си. Британският състезател отрече да е подписал договор с Хаас и нарече всички предположения „нездравословни.“
Беърман направи изненадващ дебют в началото на сезона. Британският тийнейджър замести Карлос Сайнц в Гран при на Саудитска Арабия. Испанецът беше принуден да се откаже от участие, тъй като беше диагностициран с апендицит и трябваше да бъде опериран.
Младият британец показа много добра скорост и адаптация към настоящата генерация автомобил в F1. Той финишира на седма позиция и все още има повече точки от някои титулярни пилоти в световния шампионат
В момента Беърман кара във Формула 2 за отбора на Према. Британецът заема 13-то място във временното класиране с актив от 18 точки. Заради участието си с Ферари той пропусна състезателния уикенд в Джеда.
Беърман е един от претендентите за място в Хаас. Американският отбор търси заместник на напускащия в посока Заубер Нико Хюлкенберг. Най-сериозният кандидат за мястото на германеца е именно Беърман. В Имола той кара VF-24 по време на FP1. Този уикенд той отново ще бъде зад волана на болида на Хаас на пистата в Барселона
Сега Беърман привлече вниманието към себе си. Предположенията бяха, че той вече е подписал с Хаас. Днес обаче британецът отрече всички спекулации по тази тема.
„Искам да кажа, че всичко това са слухове, спекулации и други неща. Всъщност те нямат никаква подкрепа“, заяви Беърман.
„Аз се опитвам просто да остана фокусиран върху това, което мога да направя, а именно управлението на автомобила. В крайна сметка се опитвам да стоя настрана от тези спекулации, защото те са нездравословни.“
Беърман не определил краен срок за плановете си за следващата година.
„Не. Целта ми като пилот да продължа да се представям добре. Мисля, че FP1 в Имола мина наистина добре и бях доволен от това. Искам да продължа да го правя. Що се отнася до времевата рамка, нямам нищо определено“, обясни британецът.
Беърман все пак призна, че преминаване в Хаас е основната му цел за 2025 г.
„Искам да кажа, че това е моята цел. Това е целта, към която се стремя. Няма как да го скрия.“
„Лично аз имам няколко неща, които съм установил, че искам да подобря, когато карам в F1. Това обаче идва с опита и правенето на повече обиколки. Повечето работа ще бъде достатъчна, за да постигна тази цел. Ще стигна там, където искам да бъда“, добави резервният пилот на Хаас и Ферари.
По отношение на развитието си като пилот, Беърман посочи управлението на гумите като област, в която трябва да се подобри. В същото време той посочи опита като най-добър съюзник.
„Склонността ми е да набирам скорост доста добре е една от силните ми страни. Имам предвид, че в Джеда беше така. Дори в Имола изглеждах доста бързо влязъл в ритъм.“
„Винаги, когато правя квалификационна симулация с меки гуми, не правя нужната стъпката толкова лесно, защото е доста голяма. Знаете, че пистата се развива много, сцеплението на гумите изведнъж е много по-високо, а нивото на горивото е по-ниско. Честно казано все още не съм склонен да се възползвам максимално от това.“
„Но не е нужно наистина да мисля прекалено много за това или да се притеснявам. Това е просто нещо, което идва с опита. Не се притеснявам. Просто съм го определил като нещо, върху което мога да работя и да го подобря“, завърши Оливър Беърман.
Хаас може да се раздели и с Кевин Магнусен. Датчанинът наскоро призна, че може да загуби мястото си в тима. На негово място се очаква да дойде Естебан Окон.
Spanish smiles 😄🇪🇸#HaasF1 #SpanishGP pic.twitter.com/LkCj0lUKoi
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) June 20, 2024