Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари с почти 1 сек преднина в първата тренировка на Спа

Ферари с почти 1 сек преднина в първата тренировка на Спа

2591
0
Спа-Франкоршамп, Спа, Гран при на Белгия
пистата Спа-Франкоршамп; снимка: Пирели

От Иван Тенчев, наш специален пратеник на Спа-Франкоршамп

Пилотите на Ферари Себастиан Фетел и Шарл Льоклер записаха най-добри времена в първата тренировка за Гран при на Белгия. Състезанието на Спа този уикенд е 13-ти кръг от сезон 2019 в F1. На почти една секунда от тях останаха пилотите на Ред Бул Макс Верстапен и Алекс Албон, следвани от съперниците от Мерцедес Валтери Ботас и Люис Хамилтън. Пилотите на Сребърните стрели обаче записаха своите резултати с медиум за разлика от четиримата състезатели пред тях, всеки от които използва по 2 чифта софт.

25 дни след Гран при на Унгария Формула 1 се върна на писта, при това не на коя да е, а на легендарната Спа-Франкоршамп в Белгия. Тя посрещна отборите със слънчево, малко по-хладно време. Температурата на въздуха бе 19-20 градуса, а тази на трасето – 27.

Малко преди тренировката от Рено оповестиха, че Нико Хюлкенберг и Даниел Рикиардо ще получат наказания по 5 места на грида заради нов двигател с вътрешно горене. Тимът има нова версия на мотора на Спа.

Макс Верстапен, за когото стартът в Белгия е поредното домашно състезание, пръв излезе на трасето. Последваха го почти всички останали пилоти и направиха опознавателни обиколки, след което се прибраха в боксовете. Само състезателите на Мерцедес Люис Хамилтън и Валтери Ботас не напуснаха боксовете си.

Близо четвърт час след началото на сесията Ландо Норис поднови работата на писта. Пилотът на Макларън бе с гуми медиум. За Спа Пирели предостави на отборите от Формула 1 най-твърдите смеси от гамата си. Хамилтън и Ботас излязоха на трасето също с медиум.

Още в началото на тренировката направи впечатление различният подход в аеродинамичните настройки на водещите екипи

Колите на Ферари и Ред Бул използваха много по-свалени крила и настройки за по-ниско челно съпротивление. Мерцедес бяха отново с пакета за сериозно притискане с вдигнато задно крило. Интересно бе още, че тимът от Бракли отново започна с по-твърдите гуми от съперниците – медиум, докато Ферари и Ред Бул използваха софт.

„Загубих мощност”, обади се Люис по радиото

От питуола на Мерцедес му казаха да се прибере в бокса, ако може. Англичанинът успя да се върне и отборът му започна да проверява какво се случи в колата.

Проблемът на Хамилтън се оказа с работата на педала на газта. Снощи от тима обявиха, че днес би трябвало да изпробват новата трета версия на задвижващата си системата за сезона. След като загуби около 30 минути в бокса Хамилтън се върна на пистата с гумите медиум за само още една обиколка. След ново спиране в бокса той излезе вече във втората част на тренировката с нов комплект отново медиум.

Пилотите на Ферари пък изпитаха и различни предни крила в първата част

Междувременно в края на правата Кемъл се разкъса и откачи част от корпуса над двигателя на Ланс Строл. Рейсинг Пойнт са сред екипите с най-много промени. Имат нов нос – вече без отвори, а с форма близка до тази на Ферари или Мерцедес. Под откачения капак се видя отличната подредба на новата система на Мерцедес. В крайна сметка Строл завърши с отличното седмо време – най-добър от останалите.

VIRTUAL SAFETY CAR

С първите комплекти гуми за радост на публиката най-добро време записа Макс Верстапен. Той бе пред бившия си съотборник Даниел Рикиардо и новия си съекипник Алекс Албон. Следваха Ботас с медиум, Нико Хюлкенберг и Фетел.

С вторите комплекти гуми за първите 90 минути Сайнц записа второ време, но Албон и Рикиардо бързо го подобриха. Пилотите на Ферари обаче също сложи нови гуми софт и бяха по-бързи от всички с около 1 сек. Най-близо до тях се подреди Макс Верстапен на 0,933 сек. Почти 30 минути преди края Хамилтън още нямаше бърз тур и бе със само 4 обиколки. Постепенно обаче влезе в ритъм и след серия от 6 обиколки с втория чифт медиум се нареди след Ботас на шесто място.