От Иван Тенчев, наш специален пратеник на Спа-Франкоршамп
Пилотите на Ферари Себастиан Фетел и Шарл Льоклер записаха най-добри времена в първата тренировка за Гран при на Белгия. Състезанието на Спа този уикенд е 13-ти кръг от сезон 2019 в F1. На почти една секунда от тях останаха пилотите на Ред Бул Макс Верстапен и Алекс Албон, следвани от съперниците от Мерцедес Валтери Ботас и Люис Хамилтън. Пилотите на Сребърните стрели обаче записаха своите резултати с медиум за разлика от четиримата състезатели пред тях, всеки от които използва по 2 чифта софт.
25 дни след Гран при на Унгария Формула 1 се върна на писта, при това не на коя да е, а на легендарната Спа-Франкоршамп в Белгия. Тя посрещна отборите със слънчево, малко по-хладно време. Температурата на въздуха бе 19-20 градуса, а тази на трасето – 27.
Малко преди тренировката от Рено оповестиха, че Нико Хюлкенберг и Даниел Рикиардо ще получат наказания по 5 места на грида заради нов двигател с вътрешно горене. Тимът има нова версия на мотора на Спа.
UPDATE ?
We will be using a new ICE on both cars today. It’s a spec C, with minor upgrades to reliability and performance. Introducing it here will incur a 5-place penalty for both drivers for Sunday’s race.#RSspirit #BelgianGP— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) August 30, 2019
Макс Верстапен, за когото стартът в Белгия е поредното домашно състезание, пръв излезе на трасето. Последваха го почти всички останали пилоти и направиха опознавателни обиколки, след което се прибраха в боксовете. Само състезателите на Мерцедес Люис Хамилтън и Валтери Ботас не напуснаха боксовете си.
For those of you really interested in the weather (like #Kimi7) it’s 21 degrees ambient and 27 degrees on track. Sunglasses weather, in other words. pic.twitter.com/0behS3g6NS
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) August 30, 2019
Близо четвърт час след началото на сесията Ландо Норис поднови работата на писта. Пилотът на Макларън бе с гуми медиум. За Спа Пирели предостави на отборите от Формула 1 най-твърдите смеси от гамата си. Хамилтън и Ботас излязоха на трасето също с медиум.
Още в началото на тренировката направи впечатление различният подход в аеродинамичните настройки на водещите екипи
Колите на Ферари и Ред Бул използваха много по-свалени крила и настройки за по-ниско челно съпротивление. Мерцедес бяха отново с пакета за сериозно притискане с вдигнато задно крило. Интересно бе още, че тимът от Бракли отново започна с по-твърдите гуми от съперниците – медиум, докато Ферари и Ред Бул използваха софт.
„Загубих мощност”, обади се Люис по радиото
От питуола на Мерцедес му казаха да се прибере в бокса, ако може. Англичанинът успя да се върне и отборът му започна да проверява какво се случи в колата.
Yellow flag out briefly as Kvyat spins on the main straight ?
But he’s back on an even keel soon enough and we’re green again#F1 #BelgianGP ?? pic.twitter.com/VROxqZAKkT
— Formula 1 (@F1) August 30, 2019
Проблемът на Хамилтън се оказа с работата на педала на газта. Снощи от тима обявиха, че днес би трябвало да изпробват новата трета версия на задвижващата си системата за сезона. След като загуби около 30 минути в бокса Хамилтън се върна на пистата с гумите медиум за само още една обиколка. След ново спиране в бокса той излезе вече във втората част на тренировката с нов комплект отново медиум.
UPDATE: Lewis had a problem with the throttle pedal on his first run. It is now being changed ? #BelgianGP pic.twitter.com/RcPE8lNWKn
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) August 30, 2019
Пилотите на Ферари пък изпитаха и различни предни крила в първата част
Междувременно в края на правата Кемъл се разкъса и откачи част от корпуса над двигателя на Ланс Строл. Рейсинг Пойнт са сред екипите с най-много промени. Имат нов нос – вече без отвори, а с форма близка до тази на Ферари или Мерцедес. Под откачения капак се видя отличната подредба на новата система на Мерцедес. В крайна сметка Строл завърши с отличното седмо време – най-добър от останалите.
VIRTUAL SAFETY CAR
We have some debris on the track, and it’s come from Lance Stroll’s engine cover ?#F1 #BelgianGP ?? pic.twitter.com/4XN5hBHnYo
— Formula 1 (@F1) August 30, 2019
С първите комплекти гуми за радост на публиката най-добро време записа Макс Верстапен. Той бе пред бившия си съотборник Даниел Рикиардо и новия си съекипник Алекс Албон. Следваха Ботас с медиум, Нико Хюлкенберг и Фетел.
The track has warmed up a bit: 22 degrees ambient and 32 degrees on track. However, we could have variable weather for the rest of the weekend. At the moment, @LewisHamilton is down in sixth: not something you see too often. @MercedesAMGF1 on the back foot? #F1 pic.twitter.com/Xkx5eLafyV
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) August 30, 2019
С вторите комплекти гуми за първите 90 минути Сайнц записа второ време, но Албон и Рикиардо бързо го подобриха. Пилотите на Ферари обаче също сложи нови гуми софт и бяха по-бързи от всички с около 1 сек. Най-близо до тях се подреди Макс Верстапен на 0,933 сек. Почти 30 минути преди края Хамилтън още нямаше бърз тур и бе със само 4 обиколки. Постепенно обаче влезе в ритъм и след серия от 6 обиколки с втория чифт медиум се нареди след Ботас на шесто място.
CLASSIFICATION: END OF FP1
A 1-2 for @ScuderiaFerrari
Albon only 0.077 behind Verstappen in his first Red Bull session
It’s great to be back!#F1 #BelgianGP ?? pic.twitter.com/TwHc2mfrh2
— Formula 1 (@F1) August 30, 2019