Начало Избрани Биното: Благодарение на новото задно крило намалихме част от разликата с Ред...

Биното: Благодарение на новото задно крило намалихме част от разликата с Ред Бул на правите

3755
0
Шарл Льоклер, Макс Верстапен, Ферари, Ред Бул
Шарл Льоклер и Макс Верстапен; снимка: Спас Генев

Ферари успя да навакса част от изоставането си от Ред Бул по отношение на максималната скорост. В началото на сезон 2022 екипът от Милтън Кийнс имаше значително предимство пред своите съперници от Маранело. По-голямата скорост на правите позволи на Верстапен да спечели състезанията на уличните писти в Джеда и Маями.

Традиционно от Ферари са по-силни в бавните и среднобързи завои, докато в Ред Бул имаха преимущество в бързи криви и най-вече на дългите прави отсечки.

С напредването на сезон 2022 автомобилите и на двата тима претърпяха огромно развитие. Скудерията успя да се доближи до Ред Бул на правите и спечели последните две състезания на Силвърстоун и Ред Бул Ринг. По този начин италианците прекъснаха серията на австрийските си съперници, които грабнаха победата в шест поредни старта.

Във Ферари вярват, че новото крило с ниско съпротивление, използвано за пръв път от Шарл Льоклер в Канада, е направило решителна крачка в увеличаването на максималната скорост. Сега Скудерията има много близка скорост и дори малко по-висока от тази на Ред Бул, особено при отворен DRS.

„Без съмнение имахме изоставахме от Ред Бул по отношение на скоростта на правите, особено в DRS зоните.“

„Разликата идваше от по-голямата ефективност на техния DRS. Новото задно крило, което предоставихме на Шарл в Канада, се използваше и в двата автомобила на Силвърстоун.“

„Благодарение на новото задно крило намалихме част от разликата с Ред Бул на правите. Смятам, че все още те имат леко предимство, но сега е много по-малко или незначително.“

Преминаването към крило с по-ниско притискане позволи на Ферари да не жертва част от своята аеродинамика. Така италианският тим нямаше толкова проблеми с гумите, колкото в стартовете в Имола или Маями.

Според Биното сега няма почти никаква разлика между болидите на Ферари и Ред Бул. От другата страна той предполага, че Льоклер и Сайнц са в състояние да се възползват по-добре от предимството на техния автомобил по отношение на сцеплението.

Основната разлика между двете коли е е само в завоите с ограничено сцепление.“

„В Австрия бяхме толкова бързи не само заради автомобила. Смятан, че двамата ни пилоти направиха фантастичен уикенд по отношение на баланса и настройките на болида разбирането и управлението на гумите, както и карането на пистата.“

Новото задно крило на Ферари има по-ниско съпротивление. Неговата цел е да се представя най-добре на писти със средно притискане. По този начин тимът от Маранело успя да се пребори с Ред Бул на домашното им трасе.

Най-големият проблем за Ферари остава издръжливостта с техните задвижващи системи. До момента Скудерията има общо четири отпадания заради технически проблеми. Три от тях бяха свързани с двигателя Ферари 066/7. В допълнение, екипите на Хаас и Алфа Ромео също бяха принудени да се оттеглят от някои състезания заради мотора на Скудерията.