Матия Биното вече неколкократно посочи, че иска ФИА внимателно да следи разходите на отборите във Формула 1. Ферари е във форма да се бори за победи и взе двоен успех в Бахрейн. В Саудитска Арабия Ред Бул спечели, а Скудерията записа двоен подиум. При толкова близко представяне Биното е категоричен, че развитието на колите ще е жизненоважно. То обаче е по-сложно от обичайно заради ограниченията на бюджетите. И от двата екипа посочиха, че трябва да внимават за какво харчат средствата и къде въвеждат новостите си. До момента е ясно, че първите сериозни промени за Ферари са планирани за Имола. От Ред Бул също ще имат пакет новости за Гран при на Емилия Романя.
„При две коли с толкова близко представяне като тези на Ферари и Ред Бул съревнованието от тук нататък ще зависи от развитието. Всяка новост ще е от значение, защото десета или две от секундата ще носят разлика на този етап от сезона.“
„Има бюджетен лимит и аз ежедневно настоявам пред ФИА да провеждат проверки, защото ако не го правят, то рискуваме някой да компрометира крайния резултат“, заяви Биното
Във финансовите правила, които важат от миналата година, няма ясно разписани санкции за нарушаване на регламента. Наказанията ще се решават от ФИА след преценка за тежестта на простъпката. Липсата на конкретна формулировка бе обяснена с желанието на федерацията да предотврати сметките дали си струва да допуснеш нарушение срещу точно определена санкция, ако ще постигнеш достатъчен прогрес, който да ти помогне в дългосрочен план.
Отговарящият за едноместните състезателни болиди технически шеф на ФИА Николас Томбазис заяви, че основната цел на федерацията е да осигури чист шампионат
Той допълни пред Гадзета дело Спорт, че настоящите регулации изискват много по-сериозен контрол. Във ФИА обаче са убедени, че ситуацията е под контрол и работят да запазят това положение.
„Искаме да спечели този, който заслужава. Днешните правила изискват значително по-голям контрол на ресурсите. Сега трябва да проверяваме отборите и директно в базите им. Конкретно за финансовия контрол имаме способен екип начело с колегата ни Федерико Лоди. Матия може да бъде сигурен, че вършим всичко по силите си, за да опазим ситуацията под контрол. Имаме експерти, които проверяват извлеченията и компонентите, за да са сигурни, че са правилно осчетоводени“, разясни Томбазис.
Let the battles continue ⚔️#essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/ZWPBm2yKAn
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) April 5, 2022
Техническият директор на Алфа Ромео Жан Моншо пък посочи друго нещо във връзка с бюджетните ограничения, което влияе негативно конкретно на базирания в Хинвил, Швейцария отбор
Тимът е единственият с база в тази страна. Ферари и Алфа Таури са в Италия, останалите отбори са във Великобритания – централата на Хаас е в САЩ, но има база в Обединеното кралство.
„Ходили ли сте на ресторант в Швейцария?“, риторично попита Моншо. „Проблемът е, че понастоящем в бюджетните ограничения няма предвидени компенсации за разликите в цената на живота в различните държави. Всички имаме по 140 милиона долара. Но в сравнение с базиран в Англия или Италия отбор със същия брой хора, ние имаме малко по-различен проблем по отношение на плащанията. Това ни изяжда около 20%-30% и съответно ни коства средства, които иначе щяха да бъдат вложени в колата.“