Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Защо във финансовите правила няма точно определени наказания за провинения на F1...

Защо във финансовите правила няма точно определени наказания за провинения на F1 отборите

1010
0
питлейн, задръстване, Формула 1, F1, Гран при на Италия, Монца
снимка: Пирели

Отборите във Формула 1 работят от сезон 2021 с ограничение на годишния си бюджет. За тази година то бе 145 милиона долара и най-големите F1 екипи имаха гратисен период, през който да направят необходимите стъпки, за да се впишат в лимита. ФИА вече следи кой тим как изразходва средствата. Във финансовите регулации обаче няма ясно посочени наказания кой как би бил санкциониран, ако наруши правилата. Посочено е, че може да има финансови или административни последствия.

„Всъщност вече се случват доста проверки“, посочи изпълнителният директор на Алпин Марчин Будковски

„От ФИА ни посещават регулярно. Постоянно получаваме и молби за предоставяне на данни и информация. Вероятно дори повече, отколкото очаквахме. Освен това се дават кратки срокове, а някои от визитите във фабриката са изненадващи. Ние нямаме никакъв проблем с това, защото така трябва да бъде и контролът да се осъществява по този начин.“

„Ние (в Алпин) имаме късмета ограничение да не ни засегне тази година. Затова възприемаме сезона повече като обучителен период в това отношение и във връзка със следващите години, но изцяло подкрепяме ограниченията. Работихме много сериозно с ФИА, за да бъдат правилата стабилни, работата – проследима. Според нас това е верният път за Формула 1.“

Будковски и шефът на Макларън Андреас Зайдл бяха запитани какво мислят за факта, че няма конкретно разписани санкции за определени провинения

„Честно казано, аз съм доста доволен от правилата такива, каквито са в момента, включително в тази им част. Имам пълно доверие в системата и във ФИА. Ако има нарушение, ще бъде наложено правилно наказание. Не е никаква тайна, че ние сме сред големите поддръжници на въвеждането на този регламент. Чудесно е да наблюдаваме колко детайлна е работата на отборите и ФИА. Тази система цели изравняване на възможностите по отношение на харчовете“, посочи Зайдл.

Будковски заяви, че в момента, в който има точно посочено наказание за определени провинения, то екипите моментално ще започнат да изчисляват струва ли си риска да ги допускат.

„В правилата – по начина, по който са написани – не е уточнено какви са санкциите за определени нарушения. Знаем, че могат да са финансови (което означава глоба) или спортни (което може да означава всичко от отнемане на точки до дисквалификация от шампионата).“

„Причината за липсата на определение е, че когато се даде такова, то отборите започват да смятат дали да извършат съответното нарушение или не.“

„Ако си наясно, че рискуваш 5 секунди наказание за излизане извън ограниченията на пистата или нещо подобно, проверяваш дали ще имаш полза да нарушиш правилата, дали може да натрупаш достатъчна преднина, дали би получил предимство. Точно това се опитват да спрат финансовите регулации, защото се прави на пистата и няма причина тимовете да не се опитват да го вършат и по отношение на парите.“

„Досега не е имало никакви нарушения, следователно не са наложени никакви санкции. Тепърва ще наблюдаваме случващото се. Надявам се да не се стига дотам и всички да уважават регулациите“, заключи Будковски.