Тимът на Ферари ускори развойната си програма след не особено добрия си първи състезателен уикенд за 2020 г. Отборът взе подиум в Гран при на Австрия, който обаче се дължеше в най-голяма степен на уменията на Шарл Льоклер и стечение на обстоятелствата на пистата, а не на качествата на болида SF1000. В Маранело планираха сериозни новости за следващата надпревара – в Унгария, но решиха да изтеглят някои от тях за втория пореден уикенд на пистата Ред Бул Ринг.
Компонентите са доста и включват нови под и предно крило. В петък бяха направени преки сравнителни тестове с конфигурацията отпреди седмица и според Льоклер новостите имат потенциал. За събота бяха планирани още изпитания, но времето бе много лошо и третата свободна сесия бе отменена. В квалификацията темпото на Ферари стигна за 10-то и 11-то време и реакцията на шефа на Скудерията Матия Биното бе показателна.
„Трябва да приемем, че хронометърът никога не лъже. Не бяхме конкурентоспособни в две квалификации при различни условия“, каза Биното
„При това не успяхме да се съревноваваме не само с обичайните си през последните няколко години съперници, но и срещу екипи, които до завчера по принцип бяха зад нас.“
„Работихме изключително упорито, за да имаме по-рано новости, които бяхме планирали за по-нататък. Те обаче не демонстрираха потенциала си на пистата. Трябва да разберем защо се получи така и да променим ситуацията – тя просто не е достатъчно добра за екипа, носещ името Ферари. Не трябва да се разстройваме, но не можем да пренебрегваме фактите.“
Let’s go for a spin ?#AustrianGP ?? #F1 pic.twitter.com/CsmOUyFiik
— Formula 1 (@F1) July 11, 2020