Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Биното: Новостите на Сузука бяха последното развитие на Ферари F1-75 за този...

Биното: Новостите на Сузука бяха последното развитие на Ферари F1-75 за този сезон

1810
0
Ферари
снимка: Спас Генев

Развитието на Ферари F1-75 за сезон 2022 приключи с обновения под, който Скудерията използва по време на уикенда за Гран при на Япония, заяви шефът на тима Матия Биното. При наличието на бюджетен лимит в Маранело приложиха нова политика за обновленията си през тази година. Новости се въвеждаха единствено, когато в екипа бяха убедени, че ще проработят на писта. Това означаваше по-малко нови компоненти и по-рядко обновяване на колите. Най-големият пакет новости бе в Испания, след това имаше няколко промени по задното крило и пода на болидите на Шарл Льоклер и Карлос Сайнц.

„Новостите на Сузука бяха последното развитие на колите за този сезон. Ферари няма да инвестира повече пари в тазгодишните коли, тъй като достигнахме бюджетния си лимит“, посочи Биното

„Последните пари, предназначени за развитие, бяха използвани за техническо развитие в Сингапур и Япония“, допълни ръководителят на Ферари.

Биното, който не бе в Япония, ще поиска от името на тима си и пояснение от страна на ФИА за правилото относно точките при съкратени състезания

След финала на Сузука имаше сериозно объркване дали Макс Верстапен е спечелил титлата за 2022 г. или не. В крайна сметка се оказа, че при обсъждане промяната на правилото заради фарса в Белгия през 2021 г., ФИА и екипите имали намерение разпределението на по-малко точки да се отнася до съкратени надпревари по принцип. При писането на самия регламент обаче е останала ключова фраза (състезание, което е спряно и не може да бъде възобновено), заради която на Сузука бе разпределен пълен актив. Биното няма възражение срещу резултатите, а иска всичко да е напълно ясно в бъдеще.

„Приемам обяснението на ФИА, но е необходимо да изясним напълно ситуацията в бъдеще. Става дума за детайл, който трябва да се уточни изцяло“, каза шефът на Ферари в F1.

Андреас Зайдл от Макларън посочи, че отборите също носят вина конкретно за този проблем. Намерението на всички е ясно. Никой от екипите обаче не е засякъл грешката при публикуването на спортния правилник за сезон 2022.