Матия Биното заяви, че е против замразяването на задвижващите системи, въпреки че в началото на годината се съгласи от името на Ферари това да се случи. В интервю за racingnews365.com шефът на Скудерията каза, че е дал съгласие развитието да спре, но същността на спорта трябва да е в съревнованието.
„ДНК-то на Формула 1 винаги трябва е в състезанието, в надпреварата и техническите предизвикателства. Мисля, че трябва да имаме свободата да се състезаваме в различни сфери. И според мен това трябва да е важно. Ето защо съм изцяло против замразяване на двигателите в бъдеще например, с основанието, че се мисли за 2025 г.“
„Развитието на агрегатите не бива да бъде спирано. Смятам, че трябва да останат области, в които да можем да се състезаваме. В тези рамки би трябвало да се запитаме дали не може да използваме система за сближаване на представянето в дългосрочен план?“, заяви Биното
„Защо не? Но ни трябва отворена надпревара, в която да може твоят проект да се отличи в сравнение с останалите съперници.“
За замразяване на задвижващите системи настояваха от Ред Бул. От Милтън Кийнс бяха категорични, че това е условието да продължат да се състезават в Гран при, тъй като това ще им позволи да използват агрегата на Хонда и след оттеглянето на японския производител от F1. В крайна сметка всички се разбраха развитието на моторите да спре от догодина и замразяването бе потвърдено през февруари тази година. Ферари също даде съгласие.
„Съгласих се, защото вярвам, че до тогава може да има достатъчно сближаване в представянето на различните задвижващи системи“, заяви Биното. „Виждаме, че това вече се случва. Сближаването при двигателите означава, че между тях все още ще има разлика, но достатъчно малка, за да повиши конкуренцията на шаситата. Ако то се случва, то според мен трябва просто да помислим как да направим така, че всеки да харчи собствените си пари за онова, което ще дойде през 2025 г. Трябва да се избягва прекалено харчене в период, когато ще е необходимо да мислим за чисто нова задвижваща система.“
Според Биното изцяло електрическо задвижване не е единственото решение за бъдещето на автомобилната индустрия
„Мисля, че хибридните агрегати определено са алтернатива. Но да са с горива от възобновяеми източници. Двигателите освен това трябва да се създават с идеята за използването им. Сега не е така, защото имам мотори с отделни електрически части. Формула 1 трябва да остане важна платформа за иновации на автомобилната индустрия. Според мен е необходимо това да е определящо при съставяне на новите правила“, допълни Биното.
Президентът и главен изпълнителен директор на F1 Стефано Доменикали се надяваше регламентът за новите агрегати да е ясен до юни. Такъв обаче все още няма.
Биното изтъкна огромната разлика в цената на настоящите задвижващи системи и стойността на двигателите в миналото.
„Разходите в F1 сега са прекалено високи и няма смисъл да се поддържа това ниво на харчене в бъдеще. Един днешен агрегат струва шест пъти повече от атмосферен двигател. Преди можехме да работим повече на стендовете, защото моторите не бяха толкова скъпи. Намаляването на разходите ще доведе до повече възможности за развитие в бъдеще.“
Teammates that work together, stay together 👊👊
We’re lucky to have these two ❤️#essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/Xxf2da9VQa
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) June 11, 2021