Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Биното разочарован, че Ферари не извлекли максималния потенциал на SF1000 в Испания

Биното разочарован, че Ферари не извлекли максималния потенциал на SF1000 в Испания

3086
0
Шарл Льоклер, Себастиан Фетел, Ферари
Шарл Льоклер и Себастиан Фетел; снимка: Ферари

Матия Биното заяви, че е разочарован не само от резултата на Ферари в Гран при на Испания, но и от начина, по който ръководеният от него отбор посрещна предизвикателствата на пистата Каталуния. В квалификацията Шарл Льоклер и Себастиан Фетел бяха девети и 11-ти, а състезанието завърши само немският пилот – на седма позиция.

„В квалификацията не извлякохме максимума от наличния потенциал, а сме наясно колко важна е стартовата позиция на тази писта, където изпреварването е толкова трудно. Въпреки това имахме истински шанс да се борим за четвърто място с Шарл, но проблем сложи край на неговата надпревара. Неизправност в електронен блок за управление изключи колата му, предизвиквайки завъртане и практически слагайки финал на състезанието му.“

„Себастиан напредваше добре в колоната, демонстрирайки огромна упоритост и чисто каране. Да направиш стинт от 36 тура с използван софт е забележително. И за него важи същото като за Шарл: по-предна стартова позиция щеше да даде шанс за повече от седмо място.“

„Бяхме изместени от третото място при конструкторите, макар и само с няколко точки“, отбеляза още Биното

„Трябва винаги да извличаме целия потенциал на автомобила си, ако искаме да постигнем целите си. Задължително е да продължим да работим, за да намалим разликата спрямо тези в челото. Най-вече спрямо онези три коли, които направиха пълния брой обиколки в Гран при на Испания.“

Ситуацията с Льоклер бе комбинация от технически проблем и невъзможност в пита да му закрепят коланите, след като задвижващата му система всъщност се рестартира.

„Разкопчах коланите и бях готов да сляза. От екипа ме помолиха да опитам още веднъж и тогава се получи. След това обаче бях без предпазни колани и се наложи да спра“, обясни Шарл.

По време на радио комуникацията си с пита той съобщи за проблема с коланите.

„Момчета, трябва да вляза в пита. Когато натиснах бутона, за да запаля колата… Коланите ми са разкопчани. При спиране има доста сериозно движение. Аз нямам нищо против, но съм доста убеден, че никой няма да е щастлив да карам без колани.“

В бокса не успяха да реагират и в крайна сметка решиха Льоклер да се прибере. Рейс директорът на ФИА Майкъл Маси наблюдаваше ситуацията отблизо и след финала обясни, че е бил близо до пускането на кола за сигурност на трасето.

„Слушах радиото на Шарл и комуникацията му с отбора, следих дали двигателят пак ще тръгне. Веднага влязох във връзка с екипа, за да разбера дали ще успее да го рестартира. Беше наистина близо (до пускане на сейфти кар)“, обясни Маси.