Състезателните инженери твърде много пазят пилотите вместо да им нареждат какво да правят, заяви Роб Смедли. Бившият рейс инженер на Фелипе Маса стана известен във Формула 1 заради свои реплики по радиото към бразилския пилот, когото наричаше „бейби“, призовавайки го да се успокои. Смедли бе и инженерът, подал по време на Гран при на Германия през сезон 2010 към Маса инструкцията: „Фернандо [Алонсо] е по-бърз от теб. Потвърди, че си разбрал съобщението“, когато заповедите от бокса бяха официално забранени. Понастоящем той се занимава с картинг серии, но често е канен за гост в различни предавания и подкасти.
„Като цяло във Формула 1 в момента според мен има твърде много лигавщини. Като например в радио съобщенията към пилота. Аз не гледам всички състезания, но винаги, когато седна пред телевизора и реагирам с: „Къде са ти топките?! Просто му кажи каквото трябва!“ Подадеш ли кутре на един нарцистичен социопат, той ще ти глътне ръката до лакътя. Затова не му го позволявай изобщо“, коментира Смедли
„Не бива да позволяваш усещане за някакъв комплекс за малоценност, да му кажеш нещо и да се надяваш той да го изпълни. На работа сме, нали така? Нареждам ти какво да правиш и ти го вършиш. Ако шефът ми каже да направя нещо, това и върша. Така работи светът. Но ако не се случва така, ако работим да нарциси и социопати, които искат да вършим погрешните неща в тази среда с толкова високо напрежение, всичко се обърква. Излиза от орбита. Затова са необходими правила, постановяващи как говорим един с друг“, продължи бившият състезателен инженер.
„Твърде често се пита: „Трябва ли да взема решение?“ Да питам ли пилота дали ще се мръдне, дали ще пусне другия? Ще нараня ли нечии чувства? Вижте, в края на състезанието има само един щастлив пилот. Не можеш да угодиш на всички постоянно. Така че използвай си топките и вземи необходимите решения“, каза още Смедли.
Според Смедли тази философия важи както за Формула 1, така и за живота като цяло. Той даде за пример рейс инженера на Макс Верстапен Джанпиеро Ламбиазе за начина, по който се отнася към пилота си
„Макс и GP (от Gianpiero Lambiase – б.р.) имат правилните взаимоотношения. Пилотите понякога имат виждане на социопати към отбора. А това са хората, които стоят до полунощ, работейки за тях. Чували сте GP да го казва неколкократно, че трябва да се върне в гаража и да се извини на момчетата, защото не се е държал особено като възрастен човек или не е бил особено мил. GP го прави с Макс, аз го вършех по време си като рейс инженер. Според мен начинът, по който Джанпиеро се държи по радиото, вероятно е отражение на реалните им отношения. Имат чудесна връзка, която работи. И двамата изцяло разчитат един на друг и си имат пълно доверие. В такъв случай могат да разговарят както пожелаят. Не се налага да се говорят глупости“, допълни Смедли.
View this post on Instagram