Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер променил стила си на каране заради новия автомобил на Ферари

Льоклер променил стила си на каране заради новия автомобил на Ферари

1944
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер, снимка: Ферари

Шарл Льоклер е променил стила си каране, за да се адаптира по-добре към новия автомобил на Ферари. Това обяви той по време на снощните срещи с медиите. Льоклер отрече твърденията, че SF-25 му пасва много по-добре в сравнение със съотборника му Люис Хамилтън.

Ферари направи крачка назад от началото на сезона. Скудерията реши да промени изцяло автомобила си за сезон 2025 в опит да стопи изоставането си спрямо Макларън и Ред Бул. Сред промените бяха и тотално ново и предно задно окачване. Имаше и някои други иновации, които трябваше да направят автомобила много постоянен и лесен за каране.

За нещастие, Ферари не успя да постигне нужния напредък. Още по време на тестовете в Бахрейн се видя, че болидът е много нестабилен и труден за каране. Това се видя особено в ръцете на Хамилтън.

До момента Ферари категорично не оправдава очакванията. Скудерията има само един подиум, записан от Льоклер в Саудитска Арабия. Състезателят от Монако успя да използва екстремни настройки, за да разкрие потенциала на автомобила. Той също така призна, че е трябвало да промени стила си на каране, за да се опита да остане максимално конкурентоспособен

„Винаги е много трудно да се сравняват усещанията на пилотите. Ако не се чувстваш спокоен, винаги има нещо, с което се бориш повече от другия пилот. Точно затова не можеш да караш толкова бързо“, обясни Льоклер.

„От моя страна, тази година отидохме в доста екстремни посоки по отношение на настройките, за да извлечем малко повече скорост от автомобила. Чувствам, че променям доста от стила си на каране, за да отговоря на новите изисквания на този автомобил“, добави състезателят на Ферари.

Льоклер кара за Ферари от 2019 г. насам и познава много добре отбора. Това със сигурност му помага да се адаптира по-бързо към автомобилите на Скудерията. Той обаче отрече, че SF-25 естествено му подхожда по-добре в сравнение с Хамилтън.

„Но може да има и неща, които са много естествени за мен след толкова години в отбора и които не осъзнавам достатъчно. Имам чувството, че тази година карам по различен начин, просто защото този автомобил изисква различни настройки и различен начин на каране.“

Льоклер призна, че е трябвало да тласне SF-25 към личните си предпочитания за каране. По принцип той обича автомобил със силно отзивчива предна част. Това обаче прави автомобила по-труден за управление, особено в квалификации.

„Очевидно няма да навлизам в подробности. Това просто прави автомобила малко по-сложен и много, много крехък. Това е доста сложно за управление, особено когато караш на лимита в квалификациите. Но това е нещо, което ми харесва и което винаги съм харесвал в кариерата си“, обясни пилотът на Ферари.

Льоклер отбеляза, че промяната не е мигновена е изисквала време и търпение.

„Необходими са няколко състезания, за да се адаптира всичко около автомобила и за да се върви в тази посока. Това е процесът, през който преминаваме в момента.“

„Последните състезания се отплащат добре. Това обаче не означава непременно, че ще се отплащат за всяко състезание. Затова все още трябва да запазим този отворен подход и да се уверим, че можем да обърнем посоката при необходимост. Ние все още проучваме тази посока и продължаваме да се стремим към нея. Засега виждаме само ползи. От моя страна тази посока наистина ми харесва“, завърши Шарл Льоклер.