Начало Избрани Бившият шеф за задвижващите системи на Мерцедес отива в Астън Мартин

Бившият шеф за задвижващите системи на Мерцедес отива в Астън Мартин

1732
0
Анди Коуел
Анди Коуел, снимка Астън Мартин

Астън Мартин продължава с набирането на технически персонал. Отборът от Силвърстоун привлече в редиците си Анди Коуел. Британският инженер е бивш директор на подразделението за задвижващи системи на Мерцедес в Бриксуърт.

Коуел има повече от 20-годишен опит в F1. Британецът е член на Института на машинните инженери (IMechE) и на Кралската академия по инженерство. Кариерата му започва през 90-те години на миналия век в Косуърт. През 2000 г. Коуел става част от БМВ Моторспорт и работи в тима на Уилямс. Четири години по-късно той става главен инженер в Мерцедес-Илмор

После той е директор по инженерните въпроси в Мерцедес-Бенц между 2008 и 2013 г. През 2014 Коуел стана директор на подразделението Мерцедес HPP. Именно той има основна роля в успехите на Мерцедес след началото на турбо-хибридната ера. Германският производител е непобеден в периода 2014-2020 г. и разполага с изключително силна задвижваща система.

Коуел напуска Мерцедес HPP в средата на 2020 г. Оттогава той не е работил в F1 и се е занимавал с други проекти. Малко след напускането си той заяви, че би се върнал в спорта, ако намери „ново инженерно бизнес предизвикателство“. Следващата година той беше свързван с Ред Бул Пауъртрейнс, но в крайна сметка не се случи нищо.

Присъединяването към Астън Мартин е първата управленска роля на Коуел в F1 след тази в Мерцедес. Британецът ще бъде главен изпълнителен директор на Астън Мартин Груп от 1 октомври.

„Развълнуван съм да се присъединя към вълнуващия проект на Лорънс Строл. Очаквам с нетърпение да работя с талантливата група от хора, която е събрана тук“, сподели Коуел.

„F11 винаги е била моята състезателна страст. Присъединявам се към Астън Мартин във вълнуващ момент с предстоящото завършване на технологичния кампус AMR и преминаването ни през 2026 г. към пълноценен заводски отбор с нашите стратегически партньори Хонда и Арамко.“

Коуел ще заеме мястото на Мартин Уитмарш. Според изявлението на Астън Мартин, той „ще предаде отговорността си преди края на годината“.

Уитмарш се присъедини към компанията в края на 2021 г. като главен изпълнителен директор на Aston Martin Performance Technologies. Задачата му беше да диверсифицира технологиите на британския производител на спортни автомобили от F1 и шосейни автомобили в ключови индустриални сектори

„Познавам Анди от много години и го доведох в Мерцедес HPP през 2004 г. Там той стана управляващ директор между 2013 и 2020 г., постигайки огромни успехи в бизнеса и спорта“, заяви Уитмарш.

„Той ще бъде невероятен актив за Астън Мартин и ще допринесе значително за изпълнението на стратегията ни занапред. Пристигането на Анди през октомври и завършването на технологичния кампус ще ми позволят да се оттегля и да се съсредоточа върху други проекти в живота си. Така ще знам, че са създадени основите с впечатляващ екип, вдъхновяваща визия и модерни съоръжения за постигане на успех в F1“, добави британският специалист.

„Бих искал да благодаря на Мартин, който имаше ключова роля в етапа на растеж на нашия бизнес. През последните три години той разви екипа и ни помогна да постигнем някои важни цели. Тук се включва засилването на отношенията с Хонда и да изградим нашия модерен технологичен център в Силвърстоун“, каза Лорънс Строл.

„Радвам се да приветствам Анди в нашия екип в ключов момент. Заедно с партньорството ни с Хонда [от 2026 г.], ангажимента на титулярния ни партньор Арамко и ръководството на Анди сме на път да се превърнем в отбор, който печели световния шампионат. Анди има пълната ми подкрепа и ще разполага с всички налични ресурси, за да спечели“, добави собственикът на Астън Мартин.

Коуел е поредният опитен инженер, който се присъединява към Астън Мартин. По-рано тази година британският отбор привлече друг бивш кадър на Мерцедес- Боб Бел. Говори се, че Астън Мартин проявява сериозен интерес към техническия директор на Ферари Енрико Кардиле, както и към Ейдриан Нюи.