Начало Автомобилни новини BMW и MINI с традиционно силно участие в Техно Класика 2010

BMW и MINI с традиционно силно участие в Техно Класика 2010

95
0

BMW Group подготвя традиционно силно участие в изложението за класически автомобили Техно Класика 2010 в Есен. Акцентите в представянето на BMW и MINI не само показват едни от най-красивите и успешни модели на двете марки, но и демонстрират силата на традицията и опита на немския премиум производител, намерили отражение в най-новите модели на компанията. Интегрална част от цялостната презентация на BMW и MINI е участието на BMW и MINI фен клубове, като многообразието на показаните от членовете им автомобили допълнително подчертава силата на двете марки и ентусиазмът, който те провокират сред феновете.

Посетителите на щанда на BMW Group Classic по време на изложението Техно Класика 2010 ще видят забележителния мотоциклет R80 G/S, ще бъде отбелязана 70-тата годишнина от историческата победа в Mille Miglia, както и успешната история на BMW Серия 5. По време на изложението ще бъдат представени и новите услуги, предлагани от BMW Group Classic – за първи път клиенти, собственици на класически автомобили ще могат да разчитат на услугите на отдела за реставрация и ремонт на класически автомобили, ползвайки най-висококачествено обслужване и резервни части директно от производителя. В допълнение e създаден и специализиран отдел – Motorsport. Неговите функции включват сервизно обслужване, консултации за поддръжка, закупуване на части и пълно възстановяване на спортни автомобили.

По време на Техно Класика 2010 MINI показва различни варианти на малкия автомобил с над 50-годишна история. Те демонстрират традициите на марката в разработването на гъвкави и нетрадиционни концепции, които са в основата и на най-новия член на семейството на МINI – MINI Countryman.

Само пет месеца след дебюта на оригиналното Мini през януари 1960 г. се появява и първата моделна модификация Мini Van. Новият модел е двуместен, с удължена каросерия и междуосие, което достига 213 см. Товарното отделение е без стъкла, но такива са монтирани на двете задни врати. Благодарение на компактните си размери и щедрото товарно пространство моделът се радва на голяма популярност сред търговски компании и Пощите на Великобритания. Общият брой произведени автомобили надхвърля 500 000.

Скоро след това се въвеждат други две модификации – Mini Estate и Mini Pick-up. Малкия четириместен Mini Estate е с идентични размери като Мini Van, но е с остъклено багажно пространство. Стъклата на багажника и на задните врати са снабдени с механизъм за отваряне. Този модел носи обозначенията Countryman или Traveller, които ясно определят целевите група, за които са предназначени. Най-голям пазарен успех постига въведеният на пазара през 1953 г. Morris Minor Traveller, с който Mini прави препратка към легендарния „дървен” стил на Morris Minor, като въвежда дървена облицовка от B колоната към задната част на автомобила. Докато при Morris Minor тази дървена част изпълнява товарни функции, при Mini тя е чисто декоративен елемент. От 1961 г. Mini Estate се предлага и без дървените елементи. От 1969 г. в продажба остава само Mini Clubman, като дотогава продажбите излизат извън първоначално определените целевите групи, а техния обем надхвърля 400 000 автомобила. През 1964 г. на пазара е въведен най-отвореният вариант на Mini – Mini Moke. Модел, който въпреки забавният си характер е замислен с много сериозно предназначение – за нуждите на армията. Той се отличава със здрава конструкция и малки размери и покрива всички изисквания, на автомобил, който трябва да бъде спуснат с парашут или пренесен с хеликоптер. До голяма степен оборудването на автомобила се изчерпва с под, големи прагове, преден капак и предно стъкло. Седалките са съвсем малко по-комфортни от метална кофа, върху която е поставена възглавница, а единствената защита от метеорологичните условия е сгъваемия мек покрив. Mini Moke би бил идеален за нуждите на армията, ако не беше ниския просвет на автомобила, който се оказва фатален за военната му кариера. Сред цивилните потребители обаче Mini Moke се радва на голяма популярност. Около 14 500 автомобила са произведени във Великобритания до 1968 г. преди правата за производство да бъдат продадени първо в Австралия, а след това и в Португалия. Общият брой продадени автомобили през жизнения цикъл на модела достига 50 000.

Към това богатство от варианти се добавя и най-новият модел от семейството на легендарната марка – MINI Countryman. Моделът пренася типичните характеристики, пропорции и елементи от дизайна на легендарната марка в напълно нов сегмент. Допълнително пространство, повдигната позиция на седене, по-висок пътен просвет и задвижване на всички колела ALL4 дават на клиентите нови възможности да се наслаждават на характерното MINI усещане. MINI Countryman впечатлява с атрактивен външен вид, мощен характер и гъвкаво представяне и свързва фундаменталната концепция на марката с модерното разбиране за Sports Activity Vehicle.