Начало Автомобили BMW M Drive Tour 2022 отново демонстрира възможностите и многообразието на BMW...

BMW M Drive Tour 2022 отново демонстрира възможностите и многообразието на BMW M автомобилите

6728
0
BMW M Drive Tour 2022, Bulgaria

BMW M Drive Tour за осма поредна година демонстрира възможностите на гамата BMW M пред български клиенти и медии

В продължение на три дни над 150 участника от цялата страна имаха възможност да изпитат на писта BMW M3 и BMW M4 със система за задвижване на четирите колела M xDrive и по обществената пътна мрежа мнгообразието от варианти на автомобилите BMW M. Специален фокус е петдесетия юбилей на М GmbH.

 

„М отдавна се смята за най-мощната буква в света. В годината на юбилея на нашата компания тя е по-силна от всякога.“

Франциск ван Меел, главен изпълнителен директор на BMW M GmbH.

От началото на юбилейната година се завръща емблемата на BMW Motorsport

BMW M поставя маркер за тези, които обичат традицията. Логото с шахматно разположени полукръгове в синьо, лилаво и червено е използвано за първи път при състезателни автомобили на BMW Motorsport GmbH, основана през 1972 г. Всички модели на BMW M и всички модели на BMW с пакет M Sport вече имат опцията да имат класическото лого върху предния и задния капак, както и главините на колелата.

В допълнение към историческата емблема през юбилейната 2022 г., 50 емблематични и исторически BMW M външни лакови покрития ще бъдат налични за избрани серии. Определящи стила цветове като Dakar Yellow, Fire Orange, Daytona Violet, Macao Blue, Imola Red или Frozen Marina Bay Blue са препратки към различни епохи в 50-годишната история на BMW M.

Perfpormance и High Performance aвтомобилите се радват на непрекъснато нарастваща популярност в световен мащаб.  Тя ще бъде стимулирана от специалните нови продукти през юбилейната година. За първи път компанията въвежда BMW M3 Touring през 2022 г. В допълнение феновете на производителността на марката могат да очакват специална версия на серията BMW M4 Coupé. Продължението на успешното BMW M2 също вече е в напреднал етап на серийно развитие.

Успоредно с това напредва и електрификацията на марката BMW M. Юбилейната година отбелязва лансирането на първия електрически високопроизводителен модел в историята на BMW M.

M xDrive при BMW M3 и BMW M4

За пръв път за High Performance спортните автомобили в премиум сегмента на средния клас се предлага системата за задвижване на четирите колела M xDrive. Прецизно управляваното предаване на мощност към четирите колела осигурява ненадмината динамика на моделите BMW M3 Competition Седан с M xDrive (среден разход на гориво: 10,1 – 10,0 л/100 км по WLTP; CO2 емисии (комбинирани): 231 – 228 г/км по WLTP) и BMW M4 Competition Купе с M xDrive (среден разход на гориво: 10,1 – 10,0 л/100 км по WLTP; CO2 емисии (комбинирани): 230 – 227 г/км по WLTP).

Моделите разпределят мощността на своя редови шестцилиндров двигател с мощност 375 кВт/510 к.с. чрез осемстепенна трансмисия M Steptronic с Drivelogic. С помощта на специфично за М задвижване на четирите колела се постигне винаги идеално съотношение между предните и задните колела. Това гарантира максимална пъргавина, стабилност по курса, сцепление и ориентирана към моторните спортове динамика.

M xDrive и Активен  M диференциал за ненадмината динамика

Като алтернатива на класическото задно задвижване системата M xDrive вече при много High Performance модели на BMW M GmbH впечатлява с индивидуално настроеното управление на пренасяне на мощността. Задвижването на четирите колела е допълнено с Активния М диференциал. Чрез него мощността се разпределя ситуативно и напълно променливо между задните колела. Благодарение на него се оптимизира пълното и без загуби пренасяне на мощността. Това е осезаемо най-вече при особено спортен стил на шофиране. Чувства се и при пътни настилки с едностранно понижено сцепление.

За прецизно и съгласувано с конкретната ситуация на пътя взаимодействие системата M xDrive и Активният М диференциал включително интегрирания, специфичен за М контрол на сцеплението са свързани с контрола на стабилността DSC (Динамичен контрол на стабилността). Фокусът е поставен върху максимално динамичното изживяване при шофиране. При него характерното М усещане е комбинирано с осезаемо повишение на сцеплението и стабилността.

Системата M xDrive разпределя мощността безстепенно и напълно променливо между предните и задните колела чрез многодисков съединител с електронно управление

Оптимизираното снабдяване с масло на многодисковия съединител осигурява издръжливост и динамика на променливото разпределение на мощността дори и при агресивно шофиране по състезателна писта. Пренасянето на мощността към диференциалите на предната и задната ос се извършва чрез карданови валове. Те, също като полуоските, които пренасят мощността към колелата, са конструирани специфично за моделите BMW M3 Competition Седан с M xDrive и BMW M4 Competition Купе с M xDrive.

Типично за М е и подаването на по-висок дял от мощността към задните колела. При нормални ситуации на пътя мощността се подава изцяло към задните колела. Едва когато те достигнат до границите на сцеплението си, мощност се подава и към предните колела. Раздатъчната кутия е оборудвана със специфичен за модела управляващ блок. Има и интегрирано ограничение на приплъзването на колелата. С негова помощ разликите в оборотите между предните и задните колела могат да бъдат компенсирани самостоятелно и особено бързо без обратна връзка с централния блок за управление на DSC. Това осигурява оптимизирани възможности на двойното задвижване.

Повишението на сцеплението, стабилността, пъргавината и динамиката, осигурени от системата за задвижване на четирите колела и M xDrive и Активния М диференциал, гарантират и още по-високи възможности при ускорение

BMW M3 Competition Седан с M xDrive и BMW M4 Competition Купе с M xDrive ускоряват от 0 до 100 км/ч за 3,5 секунди. Това означава, че те ускоряват до 100 км/ч за 0,4 секунди по-бързо от съответните Competition модели с чисто задно задвижване. Динамичното пренасяне на мощността до пътната настилка при BMW M3 Competition Седан с M xDrive и BMW M4 Competition Купе с M xDrive е поверено на серийни М алуминиеви джанти с размер 19 инча на предната и 20 инча на задната ос. Кованите джанти с двойни спици в цвят Jetblack са оборудвани с гуми с размер 275/35 R19 отпред и 285/30 R20 отзад. Като опция за шофиране по състезателни писти се предлагат Track гуми със същите размери.

Значителни технически промени за оптимални характеристики

В допълнение към задвижването на четирите колела новото BMW M3 Competition Седан с M xDrive и новото BMW M4 Competition Купе с M xDrive се оборудват и с ново, конструирано специфично за моделите предно окачване с двойни носачи и пружинна стойка. То се отличава с адаптирана геометрия на предната ос, както и индивидуално предавателно число на кормилното управление. Тези

значителни технически промени, свързани със задвижването на четирите колела гарантират, че както досегашните модели със задвижване само на задните колела, така и новите варианти с M xDrive ще се отличават с безкомпромисното, типично за М поведение при завиване. Освен това вариантите на модела със задвижване на четирите колела са оборудвани с конструирано специфично за тях снабдяване с моторно масло, насочено към най-висока динамика.

Трите  M xDrive режима осигуряват индивидуално М усещане

Освен това системата M xDrive дава на водача възможност да адаптира характеристиките и динамичните качества на задвижването на четирите колела към съответната ситуация на пътя и индивидуалните си предпочитания. Предпочитаните настройки могат да бъдат избрани от менюто Setup на специфичната за М система за управление. При базовата настройка 4WD системата за задвижване на четирите колела гарантира максимално сцепление. В комбинация с настройките на разпределението на мощността се подава повече мощност към задните колела. В режим 4WD Sport дори и при особено динамични ситуации на пътя към задните колела се подава още по-голям дял от мощността. По този начин се повишава пъргавината на автомобила. Типичното за М линейно разгръщане на силите на страничното ускорение позволява и контролирани дрифтове.

В допълнение при деактивирана DSC е на разположение и режимът 2WD

При тази настройка се задвижват само задните колела. Тяхното сцепление също като при моделите с чисто задно задвижване може да се настройва фино и на 10 степени с помощта на опционалния M Traction Control.

При тази форма на задвижването и без стабилизиращите намеси на системите за контрол на окачването опитните водачи могат да се насладят на особено пуристко изживяване при шофиране. Могат допълнително за подобрят уменията си с опционалния M Drift Analyser. Предпочитаният режим на M xDrive, заедно с настройките на характеристиките на двигателя, амортисьорите, кормилното управление, спирачната система и други параметри може да бъде настроен и запаметен като част от двете индивидуални конфигурации на M Drive – M1 и M2. Двете настройки могат до всяко време спонтанно да бъдат активирани с натискане на един от двата М бутона на волана.