Над 10 модела мотоциклети на BMW ще видим на щанда на вносителя на марката Ауто Бавария. Определено BMW Motorrad ще може да зарадва с много топ машини българските мотоциклетисти. Сред тях обаче са и три премиери, съвсем нови мотоциклети, показани на големите мотосалони в Кьолн и Милано през миналата година.
Веднага можем да обявим, че феновете на супер бързите спортни мотоциклети ще могат да видят S1000RR за 2015 г. Това е един от най-мощните членове в супербайк фамилията, а от BMW направиха множество подобрения, които го превърнаха в още по-бърз и мощен. Той определено трябва да си види. Най-големите модификации при S1000RR за 2015 г. са новата цилиндрова глава, леките клапани и новия разпределителен вал, с което мощността на 1000-кубиковият мотор е увеличена от 193 при първото поколение на 199 к.с. при новото. Увеличен е въртящият момент на 113 Нм при 10 500 об./мин. Теглото на мотоциклета е намалено с 4 кг, с което баварските инженери наистина се гордеят. Така мотоциклетът тежи зареден (с пълен резервоар) 204 кг. Това предполага, че моторът ще ускорява още по-добре. Голяма част от олекотяването е постигнато от преработката в изпускателна система. Освен промените по двигателя S1000RR получава по-лека рамка и напълно регулируемо окачване. Моторът излиза стандартно със състезателен ABS, система за стабилност, 7-степенен тракшън контрол и три режима на каране. BMW S1000RR е първият модел в супербайк класа с опцията за Cruise Control, но едва ли някой и се впечатлил от това. Опционални са още динамичната система за контрол на сцеплението и HP Gear Shift Assist Pro – система, която позволява превключване на предавките без съединител. Друго електронно подобрение е специфичното DDC електронно окачване с два допълнителни режима чрез системата Pro Riding, които се допълнение към трите основни – Rain, Sport и Race. Опционално може да има и електронни системи за бърз старт е система за ограничение на скоростта в питлейна, но те са за състезания.
Новият стрийт байк BMW R1200R за 2015 г. ще бъде другата интересна премиера на марката. За първи път той бе представен на изложението Intermot в Кьолн, а сега ще дебютира и у нас. R1200R е с изцяло нов боксеров двигател от нова генерация с 1170 куб. см и мощност от 125 к.с. Двигателят е с течно охлаждане, защото компанията обяви, че спира производството на мотоциклети с въздушно охлаждане. Базовата височината на седалката е 790 мм, но тя може да се регулира 760 до 820 мм. Мотоциклета притежава, всички качества присъщи на спортните мотори, но същевременно е много удобен за по-дълги пътувания, благодарение на електронното регулируемо окачване. Двигателят на BMW R1200R за 2015 г. е съшият като на по-големите събратя R1200GS и R1200RT, с максимална мощност 125 к.с. при 7750 об./мин. и максимален въртящ момент 125 Нм при 6500 об./мин. Различна обаче ще бъде предавателната кутия. Легендарното предно окачване Telelever е заменено от традиционната обърната вилка. Теглото на новия мотоциклет с пълен резервоар ще бъде 227 кг, което е малко по-голяма тежест от тази на версията на мотора от 2013 г. – 223 кг, защото ще използва новата версия LC на този двигател. Машината ще има стандарт ABS и Traction Control, а като опция са Dynamic Traction Control и фирменото регулиране на окачването. Ще има и функция за запалване на двигателя с бутон. Нова е тръбната рама, мотоциклетът е с цифров TFT приборен панел и аналогов скоростомер.
Обновеният или по-точно почти новият F800R за 2015 г. бе представен в Милано. Той е с нова форма на фара и с преработени странични панели и радиатори. В задната част промените не са толкова забележими. Затова пък мотоциклетът е станал малко по-мощен – от 87 на 90 к.с. Намалени са предавателните числа на 1-а и 2-а скорост. Седалката е по-ниска с на 10 мм и сега е 790 мм. Нови са ръкохватките и стъпенките, за да се подобри ергономията. ABS-ът е стандарт. Има и версия с по-малка мощност – 47 к.с. за да отговори на изискванията за свидетелство за правоуправление в някои ключови пазари за марката.