Начало Избрани BMW сменя сърцето си в движение

BMW сменя сърцето си в движение

3050
0

Повече от впечатляващ е начинът, по който BMW променя емблематичния си завод-майка в Мюнхен. Предприятието е сърцето на компанията

Вдясно от входа грижливо е запазена и обновена най-старата сграда. В нея е започнало всичко с производството на двигатели за самолети. Срещу централния вход е прочутият билдинг с 4-те цилиндъра. Централата на BMW е създадена за Олимпиадата през 1972 г. В съседство са прочутият Олимпийски стадион и модерните сгради на музея и BMW Welt.

Бил съм в този завод и преди, но наскоро благодарение на BMW България отново имах възможност да го посетя заради последните технологии на производство и най-вече – да видя как, докато всичко не спира да работи и предприятието произвежда по 1000 коли на ден, вътре в него се имплантира напълно нов завод! В него ще започне производство на напълно електрическия нов седан Neue Klasse още през следващата 2026 г. Само година по-късно фабриката няма да произвежда нищо друго освен изцяло електрически модели!

„Заводът в Мюнхен е отличен пример за способността ни да се адаптираме. Инвестираме 650 милиона евро тук и ще произвеждаме изключително електрически превозни средства в нашия завод-майка от края на 2027 г.“, заявява Милан Неделкович, член на Управителния съвет на BMW AG, производство. „Само за една година 6 изцяло електрически модела влязоха в производство. В същото време поставихме и производствен рекорд, доказвайки, че сме в състояние едновременно да доставяме и да оформяме бъдещето в нашата производствена мрежа.“

Правим пълна обиколка на предприятието. Виждаме как роботите танцуват с отлична точност. Изпълняват стотици операции, а ръцете им минават една над друга

Мястото е малко и е скъпо. Впечатлен съм колко близо е разположено всичко. Точността е ключова. За да се създаде място в рамките на ограниченото пространство в завода в сърцето на Мюнхен, традиционното производство на двигатели е било преместено в Hams-Hall във Великобритания и Steyr в Австрия след приблизително 70 години в завода-майка. 1200 служители са били обучени за различни производствени стратегии в Мюнхен или са започнали работа на други места в производствената мрежа.

Заводът в Мюнхен е отличен пример за плавния преход, който компанията отново прави към електромобилността. През 2015 г. първите plug-in хибридни модели от BMW Серия 3 започнаха да се произведат тук на същата производствена линия като автомобилите с вътрешно горене. През 2021 г. BMW i4 стана първият изцяло електрически автомобил, произведен пак там, на същата производствена линия. В днешно време всяко второ превозно средство, което слиза от линията, има изцяло електрическа задвижваща система. Но разнообразието от варианти на Серия 3 и i4 не е малко, а прецизните машини следят изпълнението на всички операции по всеки конкретен автомобил.

Същото се отнася и до системите за контрол на качеството. Те са от най-високото ниво на модерните технологии и е впечатляващо как се следи всичко

Не по-малко забележително е как поточните линии се променят и освобождават място за новите, което ще поемат производството на Neue Klasse. Принципите на BMW iFACTORY гарантират най-голяма гъвкавост, отлични процеси и изключителна интеграция във всички обекти в рамките на BMW Group – от изцяло новия завод в Дебрецен до завода-майка в Мюнхен, който е на повече от 100 години и в който трансформацията е в пълен размах. BMW iFACTORY е синоним на превъзходната производствена експертиза в цялата производствена мрежа. Важен аспект е всеобхватната дигитализация с холистичен подход към взаимодействието между хора, процеси и системи. Оптимизира процесите и подпомага служителите в тяхната работа. Внедряването се осъществява в три области: наука за данните, изкуствен интелект (AI) и виртуализация.

Заводът днес е напълно в пределите на града, дори с огромното количество камиони, които влизат и излизат всеки ден от него

Към това се добавя и огромното количество строителна техника, струпана вътре и изграждаща новите халета на мястото на част от старите. В съседство има жилищни сгради на доста стриктни граждани и всичко се случва в хармония. На строителната площадка калта се разтича, но нищо не се излива от нея. Качваме се в един от офисите на настоящите сгради, за да хвърлим поглед към строежа. Просто птичи поглед от едно съвсем чисто място на метри от крановете и бетоновозите. Сърдечната операция сякаш се прави напълно дистанционно.

Петер Вебер, директор на завода на BMW Group в Мюнхен, добавя: „Мюнхен е туптящото сърце на BMW. Заводът в Мюнхен е иновативен и адаптивен. Както през 60-те години на миналия век, Neue Klasse отново полага основата, върху която нашият завод се преоткрива. Фактът, че тази цялостна трансформация се извършва по същото време, когато в момента се произвеждат приблизително 1000 превозни средства на ден, е обичайна практика в Мюнхен и е възможна благодарение на изключителното представяне на всички наши служители. Радваме се, че насочваме завода в Мюнхен към изцяло електрическо бъдеще – започвайки със седана Neue Klasse.”

Тъжно е наистина, че 75 години след пускането на BMW 501 през 1952 г. производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене ще приключи в това предприятие. Светът обаче върви напред

В хода на история, която се простира повече от 100 години, заводът на BMW в Мюнхен е претърпял много промени и многократно се е преоткривал. Заедно с преминаването от производство на авиационни двигатели към автомобилостроене, успешното въвеждане на Neue Klasse, нов крайъгълен камък в списъка с промени в историята на компанията.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by BMW (@bmw)