Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Бордът на Мерцедес в Щутгарт отказал по-дълъг договор на Хамилтън и му...

Бордът на Мерцедес в Щутгарт отказал по-дълъг договор на Хамилтън и му отворил вратата към Ферари

7120
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън; снимка: Мерцедес

Бордът на Мерцедес в Щутгарт отказал по-дълъг договор на Люис Хамилтън и по този начин му е отворил вратата към Ферари. Според информацията на италианското издание на Моторспорт седемкратният световен шампион е поискал двегодишен контракт. В някои източници се говори за 2+1 – за два сезона плюс опция за още един. Люис обаче е получил договор за 1 сезон с опция за още 1. Твърди се, че в Щутгарт се опасявали, че Хамилтън може да сложи край на активната си кариера в края на 2024 г. Затова не искали да рискуват с двегодишен договор. Във финалното споразумение има и клауза, позволяваща предварителното му прекратяване. Тя е можело да бъде задействана както от пилота, така и от отбора. Хамилтън използва именно тази клауза, за да е свободен да подпише със Скудерията.

Същевременно Тото Волф е бил наясно, че такъв тип договор дава възможност на Хамилтън да си тръгне от Мерцедес

„Всичко, което правим, го вършим с отворени съзнание и очи. И сметнахме, че един дългосрочен контракт ще ограничи опциите ни занапред. Абсолютно наясно сме за позитивите и негативите от това. Това бе решението ни тогава и заставаме зад него“, заяви Волф при първата си поява пред представители на медиите след обявеното напускане на Хамилтън от Мерцедес в края на сезона.

Твърди се, че в Щутгарт се опасявали седемкратният световен шампион да не си тръгне внезапно, както го стори Нико Розберг в края на 2016 г. Броени дни, след като бе спечелил титлата в световния шампионат на Формула 1, Розберг обяви, че напуска спорта. От договора му оставаха още две години. Предпазливият борд в Щутгарт искал да получи от Хамилтън отговор до края на февруари тази година дали ще продължи да се състезава и след 2024-та. Дотогава той ще е карал новия болид F1 W15 и на писта в предсезонните тестове. Тоест ще има впечатление дали тимът на Мерцедес е уцелил посоката след две години трудности.

В италиански медии пък отново се пише, че привличането на Хамилтън във Ферари се дължи основно на президента на компанията Джон Елкан

Ръководителят на концерна Ексор, управляващ бизнесите на семейство Аниели, ще похарчи сериозни пари, за да има англичанина в екипа си. Толкова държи на това, че е дал на Хамилтън да разбере, че ще финансира идването и на всеки специалист, който би последвал английския пилот в Маранело. Вече се говори, че Люис иска да привлече състезателния си инженер Пийт Бонингтън и оперативния директор на Мерцедес Андрю Шовлин.