Валтери Ботас премина за сезон 2022 в екипа на Алфа Ромео, след като преди това изкара пет години в Мерцедес. В болида му C42 задвижващата система е Ферари и наскоро финландецът направи любопитно сравнение между този агрегат и онзи, с който се състезаваше до миналата година.
„Ако трябва да сравнявам мощността на сегашния и миналогодишния си двигател, то бих казал, че нивото е много близко. През предходния сезон имаше проблем с издръжливостта. Мисля, че изкарах състезателната година с осем двигателя. Досега през настоящия сезон съм на шест, така че и в това отношение нещата ще са близки.“
„Управляемостта с Ферари е много плавна. Мисля, че това е най-голямата разлика. Според мен управляемостта е подобрена при Ферари“, каза още Ботас
33-годишният пилот сподели още, че според него правила, по които бе създадено последното поколение болиди за Формула 1, са подобрили надпреварите.
„Предпочитам по-старото поколение коли, когато става дума за квалификация и това е единствено заради теглото. (Минималното тегло за настоящите коли е 798 кг, с почти 50 кг повече спрямо миналия сезон – б.р.)“, обясни Ботас
„Сега усещането при управление е, че колата реагира по-бавно и това се чувства най-много в един бърз тур. Ако обаче става дума за състезание, то мога да кажа, че без никакво съмнение автомобилите през 2022 г. са по-добри. Може да се задържиш по-близо до съперниците пред себе си, а това е изключително положителна промяна.“
„Ситуацията по отношение на гумите също има известно подобрение. В квалификация обаче е жизненоважно да ги загрееш. Ако не постигнеш оптималната работна температура просто си прецакан. Често това е разликата между отличен и разочароващ уикенд. В Зандвоорт се оказах 16-ти в квалификацията точно заради загряването на гумите. Това може да окаже огромно влияние“, допълни Ботас.
Yesterday’s epic ride on the other side of the border 🇳🇴#VB77 @tiffanycromwell pic.twitter.com/jqEK8EVJez
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) September 26, 2022