Начало Formula 1 News Ботас начело в третата сесия

Ботас начело в третата сесия

1584
0
Валтери Ботас
Валтери Ботас; снимка: Мерцедес

Валтери Ботас записа най-доброто време в последната свободна тренировка преди квалификацията за Гран при на Китай. Финалните минути от сесията обаче бяха загубени – сесията бе прекратена по-рано заради тежък удар на Алекс Албон в предпазните бариери. Втори и трети в класирането се наредиха състезателите на Ферари Себастиан Фетел и Шарл Льоклер, а Люис Хамилтън с втория Мерцедес остана четвърти.

Последният час за подготовка започна при хубаво и слънчево време. Температурата на въздуха бе малко над 19 градуса, а тази на пистата – 37,5.

Кевин Магнусен пръв излезе на пистата. Докато част от пилотите правеха загряващи обиколки, Хамилтън даде няколко автографа на път за бокса и след това поздрави феновете на централната трибуна. Първите времена в таблицата бяха на състезателите на Уилямс – 1:36.630 мин на Джордж Ръсел, +0,590 сек на Роберт Кубица.

Близо четвърт час след началото на тренировката Шарл Льоклер пръв от пилотите на големите екипи се появи на трасето

Той не успя да направи дълга серия от обиколки в петъчната следобедна сесия: тимът на Ферари го прибра, за да провери охладителната система.

Льоклер започна работа с най-меките гуми за уикенда и оглави подреждането с 1:34.104 мин. Себастиан Фетел също бе със софт и бе по-бърз от съекипника си с 0,882 сек.

В 20-ата минута от сесията започна работата и на Мерцедес. Валтери Ботас и Люис Хамилтън бяха с медиум. Двамата се подредиха зад Фетел, като англичанинът бе на 0,734 сек зад пилота на Ферари, а Ботас – на 0,018 сек от съекипника си. Според Пирели разликата в представянето на софт и медиум е около 1,1 сек – малко по-висока спрямо първоначалните очаквания, а между средните по твърдост гуми и хард – 0,7 сек. Данните на доставчика на гуми сочеха износване на най-меката смес от порядъка на 0,2 сек на обиколка в свободните тренировки.

Пилотите на Ред Бул регистрираха първи бързи обиколки в средата на сесията

Пиер Гасли с медиум допусна доста грешки, а Макс Верстапен със софт излезе пети (+1,225 сек).

Ботас продължи серията си с медиум и с рекорден трети сектор зае второто място в класирането. Той намали разликата спрямо Фетел до 0,572 сек.

Кими Райконен изрази доста сериозно недоволство от съотборника си Антонио Джовинаци. „Той почти ме удари!”, каза по радиото финландецът.

Температурата на трасето се качи до 41 градуса. Четвърт час преди карирания флаг на пистата бяха само пилотите на Уилямс и Ландо Норис. Останалите изчакваха преди последните опити, които по принцип на този етап от свободната съботна сесия са квалификационни симулации.

В последните минути на сесията изборът на гуми и за Ферари, и за Мерцедес бе софт. Фетел сбърка – излезе много широко на последния завой. Льоклер бе само на 0,026 сек от съотборника си. Ботас обаче бе още по-бърз и с най-силни втори и трети сектор излезе пръв с 1:32.830 сек. Хамилтън се отказа от първата си бърза обиколка след грешка, а при втората бе четвърти – на 0,859 сек от съекипника си.

7 минути преди карирания флаг Алекс Албон се удари тежко на последния завой от трасето. Рейс контролът спря веднага тренировката, тъй като Торо Росо-то бе на пистата след сблъсъка с мантинелата и навсякъде имаше отломки.

Бе решено, че сесията няма да бъде подновена. Ботас остана начело, следван от Фетел, Льоклер, Хамилтън. Нико Хюлкенберг бе на пета позиция, а Райконен, Верстапен, Карлос Сайнц, Албон и Данил Квят допълниха топ 10.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter