Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ботас пак начело, Хамилтън и Рикиардо втори и трети във втората сесия...

Ботас пак начело, Хамилтън и Рикиардо втори и трети във втората сесия в Сочи

1949
0
Гран при на Русия, Сочи, Сочи Аутодром
снимка: Алфа Ромео

Валтери Ботас бе най-бърз и във втората свободна тренировка за Гран при на Русия. На 0,267 сек от финландеца остана съотборникът му в Мерцедес Люис Хамилтън. Трети се класира Даниел Рикиардо (Рено).

Времето бе чудесно и в началото на следобедната сесия на Сочи Аутодром. Температурата на въздуха бе 28 градуса, тази на пистата – 37 градуса. В началото имаше опознавателни обиколки. Ромен Грожан пръв излезе на пистата, за да провери промените в настройките по колата си. Той бе особено недоволен от Хаас-а си в първата сесия, на чийто финал каза по радиото на екипа си, че не може да се задържи на пистата в рамките на един тур.

Ландо Норис (медиум) оглави класирането с 1:36.130 мин след първите бързи обиколки. Ботас (с хард) го изпревари с 0,065 сек. Кими Райконен бе трети в този момент – на 0,116 сек от сънародника си, като пилотът на Алфа Ромео бе със средните по твърдост гуми.

С медиум Люис Хамилтън демонстрира съвсем различно темпо от първата тренировка и излезе начело с 1:34.980 мин. Зад него се наредиха Даниел Рикиардо и Макс Верстане – съответно на 0,451 и 0,894 сек (и те с медиум).

Шарл Льоклер потърси информация от питуола за поведението на Ферари-то си заради нещо на предна лява гума

„Нещо странно се залепи – само боя ли е? Всичко наред ли е в данните? Защото не пада…“, каза Льоклер.

От екипа му отговориха, че според информацията при тях колата е наред. Механиците провериха автомобила, след като се прибра в бокса и се оказа, че наистина е боя.

Ланс Строл се завъртя на 13-ти завой, но без да се удари.

Верстапен пък каза, че не е сигурен дали опората за главата му в кокпита е наред, тъй като сякаш се свличал в колата си.

Междувременно Ботас сложи софт и даде първо време, което бе почти веднага подобрено от Хамилтън, също с най-меките гуми – 1:33.786 мин

Във Ферари пробваха хард със Себастиан Фетел, който не изглеждаше много стабилен с тези гуми на трасето. Шефът на Макларън Андреас Зайдл обясни, че пистата е по-абразивна, защото е на няколко години и товари повече гумите. Освен това се очаква времето да е наистина топло и се предполага, че ще е трудно да се направи първи стинт със софт, колкото е нужно за 1 стоп, а боксът в Сочи отнема цели 24-25 секунди. Тазгодишната селекция на Пирели е с една стъпка по-мека в сравнение с миналогодишната и с доста голямо налягане – 24 psi, което още вдига температурата.

Хамилтън бе на път да запише нова най-добра обиколка, когато се изпързаля и излетя от пистата. Ботас сбърка в последния завой, но все пак излезе пръв – 1:33.519 мин.

В средата на тренировката начело бе Ботас, следван от Хамилтън и Рикиардо (+1,058 сек)

Ландо Норис заемаше четвъртата позиция пред Перес, Верстапен (който се завъртя, но успя да продължи, обаждайки се да каже, че няма сцепление), Естебан Окон, Фетел, Алекс Албон. По това време Льоклер (със софт) излезе седми.

Норис продължаваше да кара с новите нос и предно крило на Макларън, докато Сайнц бе с предходната версия на MCL35. Испанецът излезе четвърти, на 1,204 сек от времето на Ботас.

Половин час преди края на сесията абсолютно всички пилоти бяха на пистата.

„Честно, какво става? Все едно е квалификация!“, каза Джордж Ръсел по радиото.

Ботас пък каза, че има нещо в кокпита, което се залепва за лявата му ръка, докато кара. Механиците търсеха какво е, след като финландецът се прибра в бокса.

Хамилтън с медиум бе на 0,267 сек от съотборника си. Льоклер продължаваше да има проблеми и се чудеше към края на сесията на какво се дължат вибрациите в колата му.

До края на сесията съществени размествания в класирането нямаше. Ботас остана най-бърз пред Хамилтън и Рикиардо. Сайнц зае четвъртото място, следван от Норис, Перес, Верстапен, Льоклер, Окон, Фетел.