Валтери Ботас все още не е обявил какво ще прави през следващата година. Финландецът си тръгва от Заубер в края на годината заедно с Гуаню Жу. Една от опциите пред десеткратният победител в F1 е завръщане в Мерцедес като тест пилот. Според последните слухове, Ботас е много близо до това отново да бъде в Бракли.
Ботас се присъедини към Заубер в началото на 2022-ра, когато екипът се състезаваше под името на Алфа Ромео. 35-годишния пилот записа много силна първа кампания с швейцарския отбор и записа много силни резултати. Това помогна на тима да финишира шести при конструкторите.
Следващата година беше много по-трудна за Ботас. Опитният финландец записа само четири класирания в зоната на точките и спечели само 10 точки. В същото време Заубер се смъкна с три места назад при конструкторите.
Този сезон проблемите за Ботас са още по-сериозни. Финландецът няма нито една спечелена точка от началото на сезона и е твърдо на последното място във временното класиране. Пред него се намира и Логан Сарджънт, който беше уволнен от Уилямс след Гран при на Нидерландия.
Ботас неколкократно изрази желание да бъде част от проекта на Ауди в F1. Първоначално той водеше разговори с Андреас Зайдл и не беше голям оптимист за бъдещето си в Заубер. После начело на екипа застана Матия Биното. Това накара Ботас да има по-големи надежди, че ще подпише нов договор с отбора
През септември се появи информация, че Ботас ще остане в Заубер още една година. Очакванията бяха новината да бъде обявена преди Гран при на САЩ в Остин. Това обаче така и не се случи.
Ботас продължи да води разговори с Биното и до последно вярваше, че ще остане в Заубер. В крайна сметка обаче беше взето решение финландецът да бъде освободен и заменен от Габриел Бортолето. Бразилецът е един от най-големите млади таланти в състезанията с едноместни болиди. Миналата година той стана шампион във Формула 3. Тази година Бортолето се бори за титлата във Формула 2 и дори води във временното класиране два кръга преди финала.
Коментирайки времето, прекарано в Заубер, Ботас изрази благодарност и призна, че е дошъл края на една ера.
„Ситуация като тази никога не е лесна за никого. Но след всички добри и задълбочени дискусии, които проведохме през последните седмици, осъзнахме, че условията да развиваме този проект заедно не са изпълнени“, сподели Ботас.
„Тези последни години с екипа бяха едно невероятно пътуване, изпълнено с растеж, предизвикателства и незабравими моменти. Благодарен съм за съвместните преживявания, както и за доверието и подкрепата, които усещах на всяка крачка от пътя. Въпреки че е време да продължа напред, винаги ще нося частица от този екип със себе си и очаквам с нетърпение да видя какво ще ни донесе бъдещето.“
След това пилотът на Заубер публикува специално съобщение в профилите си в социалните мрежи.
„След три години в Заубер, взехме решиние да се разделим. Искам да се възползвам от възможността да благодаря на всеки един от екипа, на всички, с които работих, и най-вече на вас за подкрепата тогава, сега и в бъдеще. Очаквам с нетърпение това, което ще се случи.“
After three years at @stakef1team_ks we decided to part ways. I want to take this opportunity to thank each & everyone in the team, everyone I’ve worked with, and especially you guys out there for the support then, now and in the future 🫶
Looking forward for what’s to come!… pic.twitter.com/TBe6afRp36
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) November 6, 2024
Темата за завръщане на Ботас в Мерцедес беше повдигната още в Мексико Сити. Тогава финландецът призна, че обмисля да се върне в тима от Бракли като резервен пилот. Междувременно Мерцедес публикува интересен пост в страницата си в социалната мрежа Х.
https://t.co/qUhN802aXO pic.twitter.com/c14xgsc2By
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) November 6, 2024